شهید قاضی میرسعید به روایت ولی‌الله همت + عکس

قرار شد اورژانسی در نزدیکی خط برپا کنند. حمید به عنوان داوطلب به آن اورژانس رفت تا به رزمندگان خدمت‌رسانی کند و در همان مکان نیز بر اثر اصابت توپ به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 27May 2014

شهید قاضی میرسعید به روایت ولی‌الله همت + عکس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تصویر زیبا و کمتر دیده شده زیر از شهید دکتر حمید قاضی میرسعید یکی از پزشکان دوران دفاع مقدس است که در عملیات فاو به شهادت رسید.

ولی الله همت، برادر شهید ابراهیم همت، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان خاطره ای از شهید دکتر حمید قاضی میرسعید گفت: او سال 1361 در پاوه خدمت می کرد. زمانی که نزد امام می رفت و او را می دید اشک در چشمانش حلقه می زد.

حمید در زمان جنگ توانست در دانشگاه در رشته پزشکی تحصیل کند و با موفقیت آن را به سرانجام برساند؛ حمید فردی ولایتمدار بود، جاذبه او چندین برابر دافعه اش بود به طوری که جذابیت او تمامی رزمندگان و همکلاسی هایش را شیفته خود کرده بود.

روزی یکی از پزشکان حمید را با شخصی که پوشش درستی نداشت جلوی درب دانشگاه دید.

از حمید پرسید او کیست؟

حمید در پاسخ گفت: باید برای جوانان و کشور خود تلاش کرد، این جوان بسیار پاک است اما مشکلات جامعه او را به بیراهه کشیده است. ما باید تلاش کنیم این چنین افراد را همان کسانی کنیم که اسلام می خواهد.

شهید قاضی میرسعید پشت جبهه هم تلاش خود را می کرد تا جوانان را به مسیر اصلی بازگرداند.

شهید با وجود اینکه دانشجو بود زمانی که می شنید در جبهه عملیاتی است خود را به قرارگاه می رساند تا برای اسلام کاری کرده باشد.

در عملیات فاو، تصمیم گرفته شد اورژانسی در نزدیکی خط برپا کنند. حمید به عنوان داوطلب به آن اورژانس رفت تا به رزمندگان خدمترسانی کند؛ در همین عملیات بود که بر اثر اصابت توپ به این اورژانس به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار