"از گهواره تا ماه" به جشنواره مقاومت می‌رود

کارگردان "از گهواره تا ماه" گفت: نسخه سینمایی این فیلم به تهیه کنندگی محمد آزادی مهربانی برای حضور در جشنواره مقاومت به زودی تحویل دبیرخانه جشنواره می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ - 26April 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سعید چاری" کارگردان فیلم "از گهواره تا ماه" در گفتوگویی با اشاه به اینکه نسخه سینمایی این فیلم به تهیه کنندگی محمد آزادی مهربانی برای حضور در جشنواره مقاومت به زودی تحویل دبیرخانه جشنواره میشود. گفت: نسخه سینمایی فیلم «از گهواره تا ماه» که توسط ثنا صادقی نوشته شده است با نسخه سریالی آن کاملا فرق میکند و فیلم سینمایی فیلمنامهای کاملا مجزا از سریال دارد.

چاری در خصوص داستان این فیلم که به بخشهایی از زندگی سرداران دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان مصطفی چمران، ابراهیم همت، عباس دوران، سیدمرتضی آوینی و محمدابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان میپردازدف توضیح داد: در این ۹۰ دقیقه سینمایی ما به مقایسه جنگ تحمیلی ایران با واقعه کربلا میپردازیم و شباهتهای این دو واقعه را به تصویر میکشیم.

کارگردان «از گهواره تا ماه» گفت: در این فیلم مدام در رفت و آمد بین جبهههای جنگ و صحرای کربلا هستیم؛ از گهواره علی اصغر به گهواره کودکان در گهواره خوابیدن سال ۴۲ ایران میرسیم که بعدها سرداران جبههها شدند. از رشادتهای حضرت زینب به جانفشانیهای امدادگران زن جنگ میرسیم. از تلاش حضرت ابوالفضل (ع) برای دستیابی به آب فرات به عملیات والفجر ۸ و گذر رزمندگان از زیر آب و تصرف فاو میرسیم و با نوای هل من ناصر امام حسین (ع) و تنهایی ایشان در جنگ نابرابر کربلا به تنهایی شهید همت در عملیات خیبر میرسیم.

چاری تصریح کرد: این فیلم سینمایی از زمان دستگیری امام خمینی در سال ۴۲ و جمله تاریخی ایشان که فرمودند «سربازان من در گهواره خوابیدهاند» تا لحظه شهادت سید مرتضی آوینی در سال ۷۲ میباشد و بیشتر تمرکزمان بر دوران ۸ ساله دفاع مقدس میباشد.

مهرداد فلاحتگر، شراره رخام، ثنا صادقی، حبیب الهیاری، امیر زریوند، مرجان سپهری، سیاووش قاسمی، آرش نوذری، مختار سائقی، حسن اسدی، محمد آزادی، حمید شهریاری، علیرضا نجاتمند، هادی عبدالمالکی، مهدی الهیاری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار