روح الله حجازی:

مادران ایثارگران، نمادی از مام وطن هستند

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مادران شهدا، جانبازان و جاویدالاثرها، نمادی از مام وطن هستند و اگر ایثارگری‌های این مادران نبود سه رنگ پرچم امروز ما هم باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 27April 2014

مادران ایثارگران، نمادی از مام وطن هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "روح الله حجازی" کارگردان سینما هم اکنون مشغول ساخت سه گانه "پرچم" است که تصویربرداری قسمت اول آن با نام "سبز به رنگ زمرد" هفته پیش به پایان رسید. این سه گانه نگاهی به جنگ و دفاع مقدس دارد با این ویژگی که این سه گانه مادران رزمندگان را محوریت کار خود قرار داده است و از رنجها و مصایب آنها میگوید.

حجازی پیش از این هم سهگانه دیگری ساخته بود که با اقبال مخاطبان عام و خاص مواجه شد؛ سهگانه "سپیده"، "سایه" و "ستاره" که معانی زندگی و مرگ را در بر داشت.

کارگردان تله فیلمهای "پر" و "اگر باران ببارد" در این گفتگو در بیان دلیل خود از انتخاب سوژه سهگانه جدیدش درباره سه مادر شهید، جانباز و جاویدالاثر، بر جایگاه مادران تاکید میکند و همچنین مادران را نمادی از مام وطن میداند و میگوید: اگر ایثارگریهای این مادران نبود سه رنگ پرچم امروز ما هم باقی نمیماند.

وی همچنین از اینکه بعضی او را از ساخت چنین فیلمهایی منع کردهاند سخن گفت و اینکه ۱۰ سال است این موضوعات در دلش باقی ماندهاند و میخواهد فیلمی در این باره بسازد. وی همچنین معتقد است کارهای شعاری زیادی در این سالها ساخته شده که اگر نمیشد بسیار بهتر بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار