تظاهرات مردم بحرین در سایه ممنوعیت و سرکوب آل‌خلیفه

صدها تن از مردم بحرین روز جمعه علی رغم ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی دولت به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
کد خبر: ۱۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 12April 2014

تظاهرات مردم بحرین در سایه ممنوعیت و سرکوب آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس  به نقل از صوا المنامه، روز گذشته (جمعه) صدها تن از مردم بحرین علی رغم اعلام ممنوعیت راهپیمایی از سوی وزارت کشور به خیابانهای پایتخت این کشور منامه سرازیر شده و دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند؛ نیروهای امنیتی نیز اقدام به محاصره خیابان "بدیع" شاهراه اصلی بحرین و میدان "حریه" که قرار بود گروههای مختلف مردم در آن تجمع کنند، کردند.
 
نیروهای امنیتی رژیم آلخلیفه همچنین تظاهرات مسالمت آمیز مردم در روستاهای "ابوصیبع"، "قدم" و "مقشع" را به شدت سرکوب کرده و از حرکت مردم به سوی میدان "حریه" جلوگیری کردند.
 
معارضان بحرینی پیش از این اعلام کرده بودند که حکم ممنوعیت راهپیمایی مسالمت آمیز مردم بحرین در راستای مصادره آزادی بیان و حقوق بشر و همچنین در تنگنا قرار دادن فعالیتهای مسالمت آمیز است.
 
معترضان در منامه تصاویر "حسن مشیمع" دبیر کل جنبش معارض "حق" را که در زندانهای رژیم آلخلیفه به سر برده و از بیماری رنج میبرد در دست گرفتند. مقامات زندان مراحل درمان مشیمع را از سال 2012 متوقف کردهاند.
 
جمعیت الوفاق بحرین طی بیانیهای اعلام کرد، جلوگیری از درمان "حسن مشیمع" کوتاهی در حفظ جان او بوده و رژیم آلخلیفه عامدانه قصد دارد تا به این وسیله وی را آزار دهند؛ جمعیت الوفاق بحرین در ادامه بیانیه خود دولت را مسئول این امر و اتفاقات آتی دانسته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار