مشارکت ۲۰۰ هزار بحرینی در تظاهرات علیه "آل خلیفه"

یک رسانه اروپایی در گزارشی با اشاره به اوج گیری تظاهرات مردم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در این کشور، تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه را دویست هزار نفر تخمین زد.
کد خبر: ۱۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 06April 2014

مشارکت ۲۰۰ هزار بحرینی در تظاهرات علیه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بیش از دویست هزار نفر از مردم بحرین در حالی که پرچمهای بحرین و پلاکاردهایی به زبانهای عربی و انگلیسی در دست داشتند در این تظاهرات شرکت کردند.

در این گزارش آمده است: "هزاران معترض در تظاهراتی در شمال غربی بحرین خواهان انجام اصلاحات دموکراتیک در این کشور و آزادی زندانیان سیاسی شدند."

براساس این گزارش "بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود ملت خواستار دموکراسی و ریشه کنی استبداد هستند."

این تظاهرات به دعوت جمعیت "الوفاق" یکی از برجستهترین گروههای مخالف در بحرین برگزار شد. این تظاهرات به فاصله دو روز مانده به مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک از سوی مخالفان در کشوری که از سوی سنیها اداره میشود برگزار شد.

تظاهرات کنندگان در سال ۲۰۱۱ رژیم بحرین را مجبور به لغو این مسابقات کردند اما در سالهای ۲۰۱۲ و۲۰۱۳ رژیم بحرین آن را برگزار کرد. رژیم بحرین به دنبال بهرهبرداری از این مسابقات برای بهبود وجه خود و جذب سرمایههای خارجی و گردشگر خارجی است. اما مخالفان این مسابقات را ابزاری برای آگاه کردن دنیا از مشکلات بحرین میدانند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد ناآرامی است و معترضان خواستار دموکراسی و مشارکت در تصمیمات کشورشان هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار