نشست خبری رهبران انقلاب بحرین در خبرگزاری تسنیم:

تجاوزات آل‌خلیفه ادامه یابد مقاومت بحرین خشونت‌آمیز می‌شود

نشست خبری تعدادی از رهبران انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین امروز با حضور رسانه‌های جمعی داخلی و خارجی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲ - 17March 2014

تجاوزات آل‌خلیفه ادامه یابد مقاومت بحرین خشونت‌آمیز می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، نشست خبری تعدادی از رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین  امروز با حضور رسانههای جمعی داخلی و خارجی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. در نشست خبری شیخ عبدالله الصالح، معاون دبیرکل حزب العمل الاسلامی بحرین و راشد الراشد، از رهبران ائتلاف جوانان 14 فوریه حضور داشتند.
 
درابتدای این نشست خبری شیخ عبدالله الصالح،  معاون دبیرکل حزب العمل الاسلامی بحرین، ضمن قدردانی از خبرگزاری تسنیم برای برگزاری این نشست و نیز تشکر از خبرنگاران حاضر گفت: "در ابتدا لازم میدانم به دو نکته اشاره کنم: نخست، وضع و جایگاه بحرین در منطقه؛ و دوم، وضع کنونی انقلاب بحرین و چالشهای کنونی پیش روی آن."
 
این عضو ارشد حزب العمل الاسلامی بحرین و از انقلابیون شناخته شده این کشور، در تبین مسائل بالا افزود: "در خصوص جغرافیای بحرین باید به این نکته اشاره کنم که مساحت بحرین در حدود 700 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 750 هزار نفر است اما با وجود این مساحت کوچک و جمعیت کم متأسفانه جایگاه بزرگی در بحرانهای منطقه داشته است."
 
"بحرین کشوری است در خاورمیانه که اسلام از آن به سایر نقاط انتشار یافته است. این فرایند از زمان رسول اکرم (ص) به این گونه بوده است اما متأسفانه از زمان روی کار آمدن رژیم آل خلیفه در بحرین این روند منفی گشته است."
 
"رژیم آل خلیفه امتداد و ادامه استعمار است. اگر تاریخ آل خلیفه را به درستی مطالعه کنید باید بگوییم که از زمان روی کار آمدن رژیم آل خلیفه، این رژیم منشاء همه ناآرامیها و مشکلات در منطقه بوده است."
 
"نظام آلخلیفه بر پایه اشغالگری، تهاجم و حمله به کشتی صیادانی که در آبهای این منطقه به ماهیگیری میپرداختند شکل گرفته است. به محض اینکه آل خلیفه قدرت را در این کشور به دست گرفت درگیری بین اهالی این سرزمین و حاکمان اشغالگر آغاز شد."
 
 شیخ عبدالله الصالح در ادامه به مسأله دخالتهای قوای نظامی خارجی در بحرین پرداخته و نوشت: "نظام آل خلیفه اولین و تنها نظامی در منطقه است که از لشکرکشیهای ارتشهای کشورهای مجاور بالاخص عربستان سعودی و سلطان نشین عمان استفاده میکند. به این گونه که هرگاه آلخلیفه با عربستان سعودی دچار مشکل بوده از عمان کمک خواسته است و هرگاه نیز که با عمان دچار مشکل میشد از اعراب سعودی یاری میگرفت."
 
"نظام آلخلیفه بر پایه اشغالگری، تهاجم و حمله به کشتی صیادانی که در آبهای این منطقه به ماهیگیری میپرداختند شکل گرفته است. به محض اینکه آل خلیفه قدرت را در این کشور به دست گرفت درگیری بین اهالی این سرزمین و حاکمان اشغالگر آغاز شد."
 
"علاوه بر این، آلخلیفه تاکنون دو توافقنامه با غرب و نیروهای استعماری امضا کرده است. یکی از این قراردادها در سال 1860 و به منظور حفاظت از آلخلیفه امضاء شده. قرارداد دومی نیز در سال 1920 با انگلستان منعقد شد تا بتواند سلطه خود بر بحرین را حفظ کند. اینها همانهایی هستند که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را به منطقه کشیدهاند."
 
این فعال انقلابی در ادامه با اشاره به روابط گرم و صمیمانه رژیم  آلخلیفه با رژیم اشغالگر قدس گفت: "نظام آلخلیفه اولین نظامی بود که با اسرائیل روابط عادی برقرار کرده و همواره مروج عادیسازی روابط با این رژیم بوده است."
 
"متأسفانه اکنون تبلیغات به گونهای است که گویا اکنون قطر پرچمدار عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی است اما در حقیقت رژیم بحرین طلایهدار عادیسازی روابط بوده است. روابط بین بحرین و اسرائیل همواره عیان نبوده است اما دفتر تجاری اسرائیل در بحرین دایر بوده و مقامات دو رژیم سفرهای متقابل زیادی به سرزمینهای تحت حکومت یکدیگر انجام میدهند. سفیر آلخلیفه در آمریکا نیز یک زن یهودی است."
 
شیخ الصالح در ادامه اظهارات خود گفت: "به دلیل کمبود وقت تنها میخواهم بر یک نکته تأکید کنم و آن این است که از زمان روی کار آمدن رژیم آلخلیفه این نظام منشأ تمام مشکلات و ناآرامیها در منطقه بوده است. باید به این مسأله نیز اشاره کنم که انقلاب 14 فوریه مردم بحرین به این دلیل رخ داد که ملت بحرین حاضر نبودن سلطه نظام آلخلیفه را بپذیرند."
 
"این انقلاب اخیر مردم بحرین با سایر انقلابهای تاریخ این کشور فرق داشت. در تمام انقلابهایی که تاکنون رخ دادهاند، به جز انقلاب سال 1981، مردم همواره خواستار همزیستی مسالمتآمیز با نظام آلخلیفه بودند. اما این رژیم شرط اول این همزیستی یعنی مشارکت مردم در حکومت را نپذیرفته و همواره توافقات منعقد شده را نقض کرده است."
 
"آلخلیفه متأسفانه اصلاحپذیر نیست. این رژیم هرگز با ملت در صدد توافق نبوده و نیست، لذا این رژیم به وضعی رسیده است که مردم تنها یک خواسته مطرح میکنند و آن سرنگونی رژیم خلیفه است."
 
"در سال 1981 جمعی از جوانان مومن بحرینی انتفاضهای به راه انداخته و خواستار تغییر رژیم شدند. در آن سالها این افراد تنها گروهی بودند که خواستار تغییر رژیم بودند اما اکنون و در سال 2014 بخش اعظم مردم بحرین خواستار سرنگونی آل خلیفه هستند."
 
"آلخلیفه متأسفانه اصلاحپذیر نیست. این رژیم هرگز با ملت در صدد توافق نبوده و نیست، لذا این رژیم به وضعی رسیده است که مردم تنها یک خواسته مطرح میکنند و آن سرنگونی رژیم خلیفه است."
 
"در پایان به این نکته اشاره میکنم که انقلاب بحرین بسیار مظلوم است، زیرا در برابر نظامهای سلطه منطقه ایستاده، یعنی در برابر قطر، عربستان سعودی و بحرین. تنها در این میان دولتهای عراق و ایران هستند که به مقابله با انقلاب مردم بحرین نپرداختهاند."
 
"پولهای نفتی جلوی انعکاس اخبار این انقلاب را در رسانهها میگیردند و متأسفانه این روند ادامه دارد."
 
"باید بگویم که همه ملتهای منطقه پذیرای شعارها و خواستههای مردم بحرین بودند اما نظامهای منطقه به جز ایران همگی مخالف آن بودند. ایران تنها کشوری بود که میزبان انقلابیون و تبعید شدگان بحرینی بود."
 
"اکنون منطقه توسط رژیمهای دست نشانده و بر اساس خواستههای آمریکا، اتحادیه اروپا و غرب اداره میشود، لذا انقلاب بحرین مظلوم واقع شده است. اما باید این را بگویم که انقلاب ما انقلابی جوان است که از روز نخست تاکنون پویا بوده و ادامه دارد. خون شهیدان تضمین کننده پیروزی این انقلاب است."
 
"باید بگویم که همه ملتهای منطقه پذیرای شعارها و خواستههای مردم بحرین بودند اما نظامهای منطقه به جز ایران همگی مخالف آن بودند. ایران تنها کشوری بود که میزبان انقلابیون و تبعید شدگان بحرینی بود."
 
دکتر راشد الراشد نیز با تشکر از خبرگزاری تسنیم و خیر مقدم به حضار و خبرنگاران گفت: "امیدواریم که بتوانیم در این نشست به انقلاب بحرین و آنچه که در این کشور میگذرد اشاره کنیم."
 
وی در ادامه افزود: "در سومین سالگرد اشغال سعودی بحرین این سوال را مطرح میکنم که چرا با انقلاب ما با این شدت و خشونت برخورد میشود و چرا اجازه داده شده که نیروهای بینالمللی به سرکردگی آمریکا در رویارویی با انقلاب بحرین شکل بگیرد. براساس اهمیت انقلاب و خطراتی که انقلاب میتواند به همراه داشته باشد و منجر به تغییر نقشه منطقه منجر شود میتوانیم دریابیم که این همه خشونت علیه انقلاب ایران در بحرین استفاده شده است."
 
وی همچنین تصریح کرد: "انقلابهای متعددی در منطقه و کشورهای عربی صورت گرفته اما بحرین تنها انقلابی است که شاهد حضور گسترده نیروهای نظامی داخلی و خارجی کشورهای همسایه بوده برای سرکوب این انقلاب، و این نقض آشکار تمامیت ارضی کشور را نشان میدهد. در تمام انقلابهای دیگر میبینیم که چنین اتفاقی نیفتاده این نشانگر اهمیت بحرین و اهمیت نقش این کشور در منطقه است. "
 
الراشد گفت: "سؤالات بسیاری درباره انقلاب بحرین مطرح میشود و جناب شیخ هم به برخی از آنها پاسخ دادند مسائلی مانند دیکتاتوری و خواست رژیم حاکم در بحرین برای تسلط بر این کشور و ثروتهای این ملت است که باعث این انقلاب شده است."
 
وی همچنین تاکید کرد: "برخی اوقات انقلاب ملت بحرین را طایفهای گفتهاند و برخی اوقات به آن توطئه خارجی نسبت دادهاند؛ آن را بهانهای برای به هم زدن آرامش در بحرین وانمود کردند اما این اتهامات هرگز نمیتواند پوشاننده واقعیتی باشد که ملتی میخواهد نظام حاکمش را سرنگون کند و در طول 2 قرن ثابت شده که این نظام اصلاحپذیر نیست و اکنون میبینیم که تمام ملت بحرین خواستار سرنگونی این نظام هستند.چرا نیروهای سپر الجزیره وارد بحرین شدند واقعیت دخالت در بحرین چیست؟ تاثیر آنچه در سوریه میگذرد بر انقلاب بحرین چیست؟ تاثیر ستیزههای بینالمللی که در منطقه وجود دارد چه خواهد بود بر انقلاب بحرین و در نهایت آینده انقلاب بحرین به چه ختم خواهد شد این سوالات بسیاری است و سوالات بسیاری دیگری هم شما عزیزان مطرح خواهید کرد که امیدواریم بتوانیم در اینجا به آنها پاسخ دهیم."
 
این انقلاب در برابر ارتشهای اشغالگر عربی ایستاد و توانست آنها را به زانو درآورد و زن و مرد و پیر و جوان و تمام طیفهای سیاسی انقلاب بحرین هنوز ادامه دهنده این انقلاب هستند این نیروها قادر هستند در برابر اشغالگران بایستند و ما به پیروزی آینده خود و اصلاح در این کشور ایمان داریم.
 
وی در پایان اظهارات خود گفت: "همین بسنده است که بگویم انقلاب بحرین با وجود خشونتها همچنان ادامه دارد و ملت میخواهد این انقلاب را ادامه دهد این خود موفقیتی بزرگ است. این انقلاب در برابر ارتشهای اشغالگر عربی ایستاد و توانست آنها را به زانو درآورد و زن و مرد و پیر و جوان و تمام طیفهای سیاسی انقلاب بحرین هنوز ادامه دهنده این انقلاب هستند این نیروها قادر هستند در برابر اشغالگران بایستند و ما به پیروزی آینده خود و اصلاح در این کشور ایمان داریم."
 
شیخ «عبد الله صالح»  معاون دبیرکل حزب العمل الاسلامی بحرین در پاسخ به سؤالی در باره نقض حقوق بشر توسط نظام بحرین و اینکه آیا اقدامی از سوی جامعه بینالملل برای فشار به نظام آل خلیفه صورت گرفته است یا نه گفت: "نمیگویم که سازمانها و نهادهای بینالملل که در کارشان خللی وجود دارد. اما باید در کار این سازمانها تجدید نظر شود. چون برخی از این سازمانها از سوی برخی از طرفها تحت فشار هستند."
 
"در برخی از کشورها حاکمان میتوانند تاثیر زیادی بر عملکرد سازمانهای حقوق بشر داشته باشند. باید به جرات بگویم سازمانهای بینالمللی مدافع حقوق بشر نمیتوانند شخصی مثل «نبیل رجب» را از زندانهای آل خلیفه آزاد کنند در حالی که او تنها به دلیل آزادی بیان به زندان افتاده است."
 
وی افزود: "نه تنها این شخص بلکه زینب الخواجه، عبدالجلیل السنقیس، یوسف المحافظة و اشخاص دیگری نیز هستند که به همین دلیل به زندان افتاده اند، اما سازمانهای حقوق بشر که تحت تاثیر آمریکا و غرب هستند نتوانستند کاری برای این عزیزان کنند."
 
راشد الراشد نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برخورد نظامی با اشغالگری عربستان سعودی از سوی انقلابیون بحرین گفت: "در حقیقت این عربستان نیست که بحرین را اشغال کرده است و همانطور که عرض کردیم کشورهای دیگری نیز در این اشغالگری سهیم هستند. در واقع یک اشغالگری بینالمللی در بحرین به وقوع پیوسته است که دولت آمریکا این اشغالگری را رهبری و اداره میکند."
 
وی افزود: "آمریکا نمیخواهد هیچ تغییر راهبردی در منطقه رخ دهد؛ چرا که از این تغییر واهمه دارد. بنابراین ما تنها با آل سعود مواجه نیستیم."
 
"در حقیقت این عربستان نیست که بحرین را اشغال کرده است و همانطور که عرض کردیم کشورهای دیگری نیز در این اشغالگری سهیم هستند. در واقع یک اشغالگری بینالمللی در بحرین به وقوع پیوسته است که دولت آمریکا این اشغالگری را رهبری و اداره میکند."
 
راشد در ادامه گفت: "مقاومت در برابر اشغالگران میتواند به اشکال و شیوههای مختلفی صورت گیرد. ما راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک را در پیش گرفته ایم. گروههای مخالف بحرینی 14 مارس هر سال را روز مبارزه با اشغالگری نامیدهاند.
 
وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید شما تا چه زمانی می خواهید انقلاب را ادامه دهید در حالی که می دانید ادامه انقلاب، هزینههای سنگینی از جمله ریخته شدن خون مردم بحرین را به همراه خواهد داشت گفت: "انقلاب توانست اشغالگران را محدود کند. آنها آمده بودند که انقلاب را سرنگون و مردم را سرکوب کنند. نظام آل خلیفه نشان داد که دیکتاتور است و غرب هم می داند که نظام دیکتاتور است. بنابراین ملت انقلاب را ادامه میدهد و بهای این انقلاب را نیز خواهد پرداخت. نظامی که با توپ و تانک به قدرت رسیده و به وسیله آن مردم را سرکوب میکند نظام مشروعی نیست."
 
راشد افزود: "وقت و زمان بر ملتها فشاری وارد نمیکند. بلکه این غرب و نظام هستند که در صورت ادامه انقلاب مردم با فشار روبرو خواهند شد. غرب هم اذعان کرده است که ادامه انقلاب بهای سنگینی برای آنها خواهد داشت."
 
این رهبر بلندپایه بحرینی گفت: "اوباما رئیسجمهور آمریکا دو روز قبل گفت ما با حضور کشورهای خارجی و بیگانه در اوکراین مخالف هستیم، اما چرا در بحرین اجازه چنین کاری را میدهند. ما از انقلاب مردمی سخن میگوییم  و خواستههای یک ملت را مطرح میکنیم."
 
راشد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مخالفت اوباما با حضور کشورهای دیگر در اوکراین و نیز مسئله همه پرسی در بحرین که سه سال پیش توسط ناطق نوری مطرح شد گفت: "رمز انقلاب بحرین در این است که قرار نیست تنها در بحرین تغییر ایجاد کند بلکه انقلاب بحرین میخواهد در کل منطقه، تغییر ایجاد کند."
 
وی افزود: "ما در بحرین شش ارتش داریم، ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا، نیروهای آل سعود، نیروهای امارات، قطر و ارتش بحرین. در کنار این ارتش ها ارتش کویت هم حضور دارد که فقط در آبهای آزاد و دریا حضور دارد و در امور داخلی بحرین دخالتی نمیکند."
 
"اوباما رئیسجمهور آمریکا دو روز قبل گفت ما با حضور کشورهای خارجی و بیگانه در اوکراین مخالف هستیم، اما چرا در بحرین اجازه چنین کاری را میدهند."
 
این رهبر بلندپایه جنبش 14 فوریه بحرین گفت: "ده روز قبل دولت انگلیس برای اعزام نیرو به بحرین اعلام آمادگی کرد و قبل از انگلیس نیز سه کشور اسلامی از قبیل ترکیه، مالزی، برای اعزام نیرو به بحرین اعلام آمادگی کردند."
 
راشد گفت: "دیدگاههای غرب خواه از زبان اوباما رئیسجمهور آمریکا بیان شود یا از طریق اشخاصی دیگر فرق نمیکند. آنها فقط به دنبال منافع خود هستند. اگر فشارهای بینالمللی به کشورهایی که دستنشانده آمریکا آمریکا هستند و در بحرین دخالت میکنند زیاد شود، آمریکا و غرب شروع به انتقاد از آنها میکنند. بنابراین انقلاب، سرنوشت مردم بحرین را تعیین میکند. ما در انقلاب شرکت خواهیم کرد. خواسته مردم برای ما قابل احترام است. خواه این خواسته اتحاد با ایران باشد یا استقلال."
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره کشته شدن تعدادی از نظامیان در انفجار بحرین گفت: در روستای الدیه دو مزدور اماراتی کشته شدند، و یکی از گردانها به نام "الاشتر" مسؤولیت آن را بر عهده گرفت.
 
راشد افزود: "هر چه در بحرین رخ میدهد مسؤولیت آن در درجه اول به عهده آمریکا و در درجه بعدی به عهده نظام آل خلیفه است. جنایات بیشماری در بحرین رخ میدهد و مزدوران در تمام نقاط حضور دارند و من فکر نمیکنم برای حفاظت از نقاط حساس بحرین نیازی به حضور نیورهای خارجی باشد."
 
"ناوگان پنجم آمریکا هم به حمایت نیروهای خارجی نیاز ندارد و ادعای نظام آل خلیفه مبنی بر دفاع در خصوص اشغالگری ایران باطل است چرا که کمیته موسوم به بسیونی در گزارشی که سه سال پیش منتشر کرد، هر گونه دخالت از سوی جمهوری اسلامی ایران در بحرین را رد کرده است."
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "در مراحل آینده، هرگونه احتمال را میتوان تصور کرد، و در صورت ادامه خشونتها از سوی نظام آل خلیفه، مقاومت نیز با خشونت بیشتری همراه خواهد بود."
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار