مدیر کل حفظ آثار سمنان:

برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردمی و اثرگذار باشد

مدیر کل حفظ آثار سمنان گفت: دو موضوع مردمی بودن و اثرگذار و جذاب بودن برنامه ها در سطح جامعه در برنامه های هفته دفاع مقدس مدنظر است.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ - 22September 2016

برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردمی و اثرگذار باشد

به گزارش دفاع پرس از سمنان ، جلسه هم اندیشی ایثارگران دستگاههای اجرایی استان  به مناسبت گرامی داشت  هفته دفاع مقدس دراستانداری سمنان برگزارشد .

محمد هادی مظاهری مشاور استاندار درامور ایثارگران استان  در جلسه  هم اندیشی ایثارگران دستگاههای اجرایی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا می باشد .

وی بیان داشت : مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که  مدت های طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس  بیان داشت : در جنگ 8 ساله  نابرابر ،تمام دنیا در یک سمت قرار داشت و انقلاب ما در سوی  دیگر که  نقش محوری نیروهای مردمی  در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگ را آفریدند .

وی گفت :  در دوران جنگ  50 درصد از نیروهای مردمی در میدان جنگ میدان داری کردند  و حماسه های بزرگ را خلق کردند.

 وی بیان داشت :  آن چه ما  را در سال های جنگ  پیروز  و ماندگار کرد  تجهیزات نبود بلکه حضور مردان  مومن و انقلابی در صحنه های نبرد بود .

سلامی عوامل پیروزی  در دفاع مقدس را وحدت  ، انسجام  و بصیرت دانست  وتاکید کرد: باید این عوامل را شناخت  و زنده نگه داشت  و آن را به آیندگان و نسل جوان  ترویج  و گسترش دهیم .

وی گفت : امروز میدان  مبارزه  و نبرد ما  وسیع تر و سنگین تر شده است  و ما  نیازمند بصیرت، آمادگی و آگاهی بیشتری نسبت به گذشته  هستیم .

 وی ادامه داد :  در دوران  دفاع مقدس روحیه  ایثار  و شهادت  بین رزمندگان باعث شد که  ما در جنگ پیروز شویم  و زنده نگه داشتن  و احساس تعصب  انقلابی  در بین جوانان  باعث می شود  که ما در برابر  هر دشمنی  پیروز و سربلند شویم وزنده نگه داشتن ارزش های اتقلاب اسلامی و ترویج ارزش های  در جامعه باعث کاهش آسیب  های اجتماعی ازسطح جامعه خواهد شد .

وی به  مسئولین  ایثارگران دستگاههای اجرایی تاکید کرد : مسئولیتی که شما امروز به دوش دارید  این است که باید تلاش کنید تا  کارکنان  جوان دستگاههای اجرایی خدمت به مردم  و انقلاب را در جامعه قدر بدانند.

سلامی گفت :  هر چه ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه  تقویت شود  کار برای خدا بیشتر معنا پیدا می کند  و معنویت در جامعه زیاد می شود .

وی اظهار داشت : ایثارگران  ولی نعمت های  انقلاب هستند  و باید تلاش کنیم از آنها در ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس بهره ببریم  و نباید ایثارگران را رها و به فراموشی سپرد  وترویج ارزش های دفاع مقدس از زبان کسانی که  دیروز پیروز  میدان جنگ شدند  بسیار  موثر خواهد بود .

وی تاکید کرد :  امروز بزرگترین  رسالت ایثارگران انتقال  فرهنگ ایثارگری به نسل جوان می باشد .

سلامی  در خصوص گرامیداشت هفته دفاع بیان داشت  :  بیش از 2500 برنامه  در بزرگداشت هقته دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح در استان ، سازمان ها و ادارات ، تشکل های مردمی برگزار می شود که باید جوانان در برنامه های  این هفته حضور فعال داشته باشند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت  :   دو موضوع در برنامه های هفته دفاع مقدس مدنظر می باشد ، مردمی بودن و اثرگذار و جذاب بودن برنامه ها در سطح جامعه می باشد .

سلامی مرکز فرهنگی  دفاع مقدس را از مصوبات سفر مقام معظم  رهبری در سال 85 به سمنان عنوان  نمود و افزود : مرکز فرهنگی دفاع مقدس  استان 75% پیشرفت  فیزیکی داشته است  که انشالله  تا  سال  آینده  مورد بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار استان سمنان  با توجه به تدوین تاریخ جنگ و دایره المعارف دفاع مقدس استان از مسئولین ایثارگران  دستگاهها اجرایی درخواست کرد : به جمع آوری  آثار و اسناد ، خاطرات  و تجربیات  رزمندگان دوران دفاع مقدس  جهت  مستند سازی به نسل آینده  و ثبت در بانک اطلاعات  دقاع مقدس  عنایت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار