نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ارزش‌ها و پیام‌های دفاع مقدس در جامعه تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دفاع مقدس دارای فرهنگی غنی و ناب است که نیاز است ارزش ها و پیام های حاصل از آن در جامعه تبیین شده و تعمیق یابد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ - 21September 2016

ارزش‌ها و پیام‌های دفاع مقدس در جامعه تبیین شود

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در واقع ریشه در فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی دارد که وجود همین تفکر توانسته کشور را در قله های اقتدار و صلابت در جهان قرار دهد.

وی افزود: حماسه افرینی رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال جنگ تحمیلی موضوعی که هیچگاه از حافظه تاریخ کشور پاک نخواهد شد و درواقع عزتمندی امروز ما مرهون همان جانفشانی های دیروز شهداء است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دفاع مقدس الگویی برای ایستادگی در برابر ظلم و خواسته های بیجای دشمنان برای ما ترسیم کرد که امروز نیز می توانیم براساس همان چارچوب های معرفی شده در دوران جنگ تحمیلی با دشمنان مقابله کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: مدارس در واقع بستری به منظور پرورش و تربیت نسل های آینده است که باید این زنجیره علم آموزی از کودکی تا بزرگسالی با هدف خدمت به جامعه و کشور باشد.

وی ادامه داد: در این میان معلمان و اساتید آموزش نقش مهم و موثری در پیشبرد جامعه به سمت اهداف علمی خود دارد که ضروری است فرهنگسازی های لازم به نسبت به احترام به مقام ارزشمند معلم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اهمیت علم آموزی و آموزش و پرورش در دین اسلام نیز بسیار است و همواره سفارشات فراوانی را در ارتباط با این موضوع در قرآن کریم و سخنان معصومین می بینیم.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در کلاس درس اخلاق مدیران با اشاره به نزدیکی به ماه محرم و صفر گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر قرار داریم که نیاز است در این ماه اساس عزاداری های خود را از خرافه ها و رفتارهای احساسی جدا کرده و بر مبنای دین اسلامی و اهداف ارزشی مربوط به قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر فرصتی است به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ ولایی و عاشورایی و ما باید در این دوماه تمام سعی و کوشش خود را در این راستا داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار