دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم:

دفاع مقدس مصادره شدنی نیست/ اجرای 1100 برنامه با موضوع هفته دفاع مقدس در قم

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم با اعلام برنامه‌های گرامیداشت ایام این هفته در قم گفت: فرهنگ دفاع مقدس متعلق به همه اقشار و گروه‌های جامعه هست و به هیچ وجه قابل مصادره نیست.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ - 18September 2016

دفاع مقدس مصادره شدنی نیست/ اجرای 1100 برنامه با موضوع هفته دفاع مقدس در قم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمام استانها با ابلاغیه وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است، اظهار داشت: این ستاد متشکل از کمیتههای نیروی مسلح، روابط عمومی و اطلاعرسانی، فرهنگی و هنری، پشتیبانی، بانوان و شاهد و ایثارگران است و ستادهای فرعی نیز در تمام سازمانها، نهادها و ارگانها تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه بالغ بر 1100 برنامه برای اجرا در هفته دفاع مقدس پیشبینی و برنامهریزی شده است، گفت: برنامهها در سه سطح کشوری، استانی و محلی برگزار میشود که بر اساس تدبیر و برنامهریزی مسؤولان سازمانها و نهادها در طول هفته در دستور کار است.

وی با تقدیر از تلاش های مستمر اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد: فرهنگ غدیر و عاشورا در انتقال پیام این دو حماسه عظیم نهفته است و فرهنگ دفاع مقدس نیز که امتداد فرهنگ عاشورا و غدیر است، با همت و تلاش عکاسان، خبرنگاران و نویسندگان این عرصه، به نسل جوان امروز و فردا منتقل شده و می شود.

حسینی با بیان اینکه هویت و ماهیت دفاع مقدس غیر انحصاری و غیرقابل مصادره است، تاکید کرد: باید خلق این حماسه پرافتخار که با جانفشانی های ملت ما همراه بود برای همه بیان شود که نقش رسانه ها در این حوزه غیرقابل انکار است.

وی هم چنین با تاکید بر این که یادمان شهدا در حال تکمیل است، گفت: 26 یادمان شهید گمنام داریم که از این تعداد 16 یادمان تکمیل شده است و بقیه یادمان ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، افزود: در مهرماه سال جاری محوطه سازی طرح جامع شهدای خضر نبی(ع) آغاز می شود تا بتوانیم مجموعه ای در شان شهدا ایجاد کنیم.

به گفته وی، 58 شهید گمنام در استان قم دفن شده است که از این تعداد دو شهید احراز هویت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار «ما آمادهایم» متاثر از شعار سال ویژه دفاع مقدس گفت: این آمادگی تبلور و انعکاسدهنده آمادگی ملت ایران در شرایط دوران دفاع مقدس از نظر تاریخی است و اینکه ملت ایران با آمادگی قلههای پیشرفت را فتح کرده و بر مشکلات غلبه کردند، این حس آمادگی میتواند ما را به فتح قلههای پیشرفت برساند.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامههای هفته دفاع مقدس از 31 شهریور امسال با عنوان اقتدار و صلابت نیروهای مسلح آغاز میشود که مهمترین و محوریترین برنامه نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قالب برنامه رژه نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد: پنجشنبه اول مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و سربازان و فجرآفرینان نامگذاری شده که تجدید عهد و پیمان با شهدا و مراسم عطرافشانی و غبارروبی تمام گلزارهای استان و مزار شهدای گمنام در این روز در دستور کار است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم با اشاره به نامگذاری روز دوم هفته دفاع مقدس با عنوان روز نکوداشت و تجلیل از سربازان گفت: به همین مناسبت مراسم گرامیداشت و تجلیل از سربازان در مراکز نظامی و انتظامی برگزار میشود.

وی خاطرنشان کرد: دوم مهر ماه امسال با عنوان معنویت، وحدت ملی خانواده و صلابت نامگذاری شده که حضور نمادین و گسترده پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس و نیروهای مسلح در مراسم نماز جمعه و برنامه پیادهروی خانوادگی انجام میشود.

حسینی با اشاره به نامگذاری سوم مهر امسال با عنوان دانشپژوهان، نخبگان و هنرمندان گفت: زنگ فرهنگ مقاومت به همین مناسبت در تمام مراکز آموزشی و مدارس نواخته خواهد شد و برنامههای خاصی با محوریت آموزش و پرورش در تمام مراکز آموزشی برگزار میشود.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارم مهر با عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی دفاعی نامگذاری شده که به نقش ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ پرداخته میشود، سال گذشته همایش تجلیل از ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قم به روز پنجم مهر ماه امسال به عنوان سالروز حماسه فتح آبادان و عملیات غرورآفرین ثامن الائمه اشاره کرد و افزود: این روز به عنوان پیشکسوتان، رزمندگان و عزت مداران نامگذاری شده که در کانونهای بازنشستگان نیروهای مسلح از رزمندگان و جانبازان ادارات، سازمانها و نهادها تجلیل میشود.

وی عنوان کرد: سه شنبه ششم مهر ماه دارای عنوان بصیرتافزایی، بیداری اسلامی، دشمنشناسی و استکبارستیزی بوده که محور برنامهها در همه تجمعها و همایشها تبیین آثار و برکات دفاع مقدس و دشمنشناسی به عنوان نیاز جامعه امروز و فردا است.

حسینی یادآور شد: روز پایانی هفته دفاع مقدس روز نکوداشت فرماندهان شهید است که یاد و خاطره این فرماندهان گرامی داشته میشود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم با اشاره به برگزاری برنامههای رونمایی در طول هفته دفاع مقدس گفت: رونمایی از 22 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از موسیقی جانباز با خوانندگی رضا شریفی، رونمایی از موسیقی شهدای استان قم با خوانندگی سعید سلیمانیان و موسیقی شهید مثل ستاره با همکاری موسسه فرهنگی نسل خورشید از برنامههای این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قم عنوان کرد: سه فیلم مستند کوتاه با عنوان مستند پروانه در گلدستهها به مادر شهیدان محمود نژاد، سکوت زنده در زمینه برنامههای راهیان نور و مادر شهید ناصر فراهانی نیز در طول هفته دفاع مقدس رونمایی میشود.

وی از اعزام نمادین کاروانهای دوران دفاع مقدس با محوریت بسیج شهرداری تهران خبر داد و افزود: این کاروان روز پنجم مهر ماه وارد قم میشود و در مزار شهدای مدافع حرم و آستان کریمه اهل بیت(س) حضور پیدا کرده و حال و هوا و خاطرات اعزام را تداعی میکنند.

حسینی با اشاره به موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: این موزه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که از شهریور 91 فعالیت عمرانی این موزه آغاز شده ولی متاسفانه در سال 92 به دلیل توقف و تأمین اعتبار مورد نیاز متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون موزه انقلاب و دفاع مقدس درحال احداث است و بیش از 50 درصد پیشرفت دارد، بر اساس قرارداد و تعهد پیمانکار اوایل سال آینده به بهرهبرداری میرسد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم در پایان بر حساسیت و مطالبه گری اصحاب رسانه نسبت به ترویج فرهنگ حماسه و ایثار در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار