دبیر ستاد سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس استان خبر داد؛

اجرای 300 برنامه برای هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

دبیر ستاد سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس آذربایجان غربی از برگزاری 300 عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ - 18September 2016

اجرای 300 برنامه برای هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

به گزارش دفاع پرس از ارومیه، سردار سعید قربان نژاد در نشست خبری هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال، «ما آماده ایم» انتخاب شده است، اظهار داشت: تاکنون 300 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس جمع بندی شده و در طول این هفته به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با 3 رویکرد پیگیری خواهند شد، افزود: گفتمان، تبلیغ و اطلاع رسانی و همچنین تکریم و تجلیل 3 رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس امسال خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به راهبردهای تعریف شده برای برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: نقش، هدایت و راهبری فرمانده کل قوا در دوران جنگ تحمیلی، تبیین قدرت دفاعی، وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، بصیرت و مقاومت و همچنین تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس و حال حاضر راهبردهای تعریف شده برای برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار قربان نژاد به نامگذاری هر یک از روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز اول به نام اقتدار، صلابت و نیروهای مسلح، روز دوم شهیدان، ایثارگران، رزمندگان و سربازان، روز سوم ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی، روز چهارم دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان، روز پنجم اصناف و پدافند غیرعامل، روز ششم پیشکسوتان، جهادگران و عزتمداران، روز هفتم وحدت ملی و ادیان و مذاهب و بصیرت و دشمن شناسی و استبکارستیزی و نیز روز هشتم نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید  نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از 21 عنوان کتاب مربوط به آذربایجان غربی در طول هفته دفاع مقدس، افزود: 15 جلد از این کتاب ها که در حوزه های پژوهشی و علمی هستند در تهران و مابقی نیز در خود استان رونمایی خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه  در حال حاضر ساخت 14 فیلم مستند دفاع مقدس در استان لیست شده است، اظهار کرد: ما بدنبال تولید این فیلم ها هستیم؛ یکی از این فیلم ها «شهدای ترور» است که به ترور مردم بی گناهان این استان در دوران دفاع مقدس و پس از آن می پردازد؛ یکی دیگر از این فیلم ها نیز «بمباران ارومیه» است که نقاط بمباران شده این شهر را به تصویر خواهد کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار