آیت الله نوری همدانی:

مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیست نیازمند وحدت مسلمانان است

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان گفت: اگر مسلمانان وحدت داشته باشند هیچگاه کشوری رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و کشوری همانند ترکیه در راستای منافع این رژیم کودک‌کش گام برنمی دارد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ - 01July 2016

مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیست نیازمند وحدت مسلمانان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی مفسران قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی عالم دینی بود که در زمینههای علم، تقوا، ایمان و عمل در مرتبه بسیار بالایی قرار داشت.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در عالم تشییع تفسیری به جامعیت تفسیر المیزان نوشته نشده است، افزود: باید از این کتاب تفسیر برنامههای نمونه انتخاب شود که جزو برنامههای درسی حوزه علمیه شود و طلاب از آن بهرهمند شوند.

آیت الله نوری همدانی تفسیر المیزان را پاسخگوی نیازهای دنیای امروز دانست و بیان کرد: دشمن تلاش میکند تشیع را نابود کند و رژیم آل سعود در این راستا اقداماتی را انجام داده است و با تأسیس مراکزی قصد خاموش کردن نور تشیع را دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه علما و مدیران حوزه علمیه به تدریس تفسیر سوره المیزان در حوزههای علمیه بپردازند، عنوان کرد: میتوان نمونههایی را از کتاب تفسیر المیزان انتخاب کرد و به تدریس در حوزههای علمیه پرداخت و طلاب از این گنجینه علمی بهرهمند شوند.

وی با بیان اینکه در احادیث اهل بیت (ع) بیان شده است که علما مرزبانان دین هستند، اظهار داشت: یکی از موضوعات جهاد مرزبانی و حفظ مرزها از دشمن در زمینههای اعتقادی و دینی است، اگر در زمینه مرزداری و حفظ مرزها از نفوذ اقدامی انجام نشود دشمن نفوذ میکند که در احادیث اهل بیت (ع) هم تاکید شده است که در برابر نفوذ دشمنان اقدام شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند مدیریت جامعی برای مسلمانان قرار داده است، گفت: مسلمانان باید خود را موظف بدانند که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه ای داشته باشند به صورتی که در نهجالبلاغه این موضوع تاکید شده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شخصیت علمی و دینی علامه طباطبایی بیان کرد: علامه طباطبایی در زمینه اخلاق، تواضع و زندگی بی نظیر بودند، این عالم دینی روزه خود را با بوسه به ضریح حضرت معصومه (س) باز میکردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: نمیتوان هم به صهیونسیت ها و هم آمریکاییها و هم به قرآن گرایش داشت چون خداوند در وجود انسان دو گرایش قرار نداده است که این مسائل باید برای مسلمانان بیان شود.

وی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان اظهار داشت: اگر مسلمانان وحدت داشته باشند هیچگاه کشوری رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمیشناسد و کشوری همانند ترکیه در راستای منافع این رژیم کودککش گام برنمی دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار