درباره اعطای نشان فتح به فرماندهان بازداشت‌کننده نظامیان متجاوز امریکایی

نمایش چهره واقعی هالیوود در آب‌های خلیج فارس/ پرل هاربر ایرانی

از امروز قدرت منطقه‌ای ایران با فتح اخیر در جزیره فارسی خدشه‌ناپذیرتر از پیش خواهد شد. رزمایش دریایی ولایت ۹۴ ارتش نیز ثابت کرد که خلیج فارس نفوذناپذیرترین نقطه‌ی دنیاست. حالا دیگر حتی در فیلم‌های هالیوود هم نمی‌توانند به آب‌های ایران وارد شوند.
کد خبر: ۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ - 31January 2016

نمایش چهره واقعی هالیوود در آب‌های خلیج فارس/ پرل هاربر ایرانی

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- محمد ایرانی در یادداشتی به بازشناسی عوامل اعطای نشان فتح به سرداران سپاه توسط رهبرمعظم انقلاب پرداخت.

اعطای نشان فتح به فرماندهان بازداشتکننده نظامیان متجاوز امریکایی در خلیج فارس زمانی روی داد که امریکاییها تحریمها علیه ایران را افزایش دادند. بدقولی مجدد و چندباره امریکاییها پس از اجرای برجام تا آنجا ادامه یافت که حتی اجازه ندادند چند روزی از برجام بگذرد. این بار امریکاییها خیلی زود دست به اعمال سیاستهای قبلی خود زدند.

اما گروهی از نیروهای دریایی سپاه پاسداران در اقدامی غافلگیرانه و دقیقاً یک روز قبل از اجرایی شدن برجام، تفنگداران امریکایی را در خلیج فارس باحالتی که بعدها در شبکههای اجتماعی _مفتضحانه و ذلیلانه خوانده شد_ دستگیر کردند. این دستگیری اگرچه پس از ۲۴ ساعت خاتمه یافت ولی باعث شد اکثر سیاستمداران امریکایی به آن واکنش نشان دهند. واکنشهایی که خشمآگین و عصبی قلمداد میشدند.

دلیل اصلی خشم سیاستمداران امریکایی از زیر سؤال رفتن نیروی دریایی امریکا بود. نیرویی که بزرگترین قدرت دریایی دنیا نامیده میشود و طبق بررسیهای صورت گرفته، از ۱۳ نیروی دریایی بعد از خود، تناژ (وزن) بیشتری دارد. حال این نیروی دریایی قدرتمند که در اکثر مناطق، صاحب بنادر اختصاصی و پایگاههای متعدد است، در خلیج فارس تفنگدارانش در تور نیروی دریایی سپاه گیر میافتند و دستهایشان را از سر تسلیم، بالا میبرند.

«وقتشناسی» و «درک بهنگام» کلیدواژههای اصلی حرکت مرزداران دریایی ایران بود. رهبرمعظم انقلاب نیز با اعطای نشان فتح مُهر تأییدی بر حرکت شجاعانه آنها زد. حرکتی که با نهیب به سیاستمداران همراه شد. نشان فتح، به رزمندگانِ نبردهایی با پیروزی چشمگیر داده میشود. دستگیری تفنگداران امریکایی زمانی به چشم میآید که هالیوود، آنان را شکستناپذیر توصیف کرده و اینطور به مردم باورانده است که هیچکس نمیتواند بر این نیروها پیروز شود. با این اتفاق مردم سراسر جهان، آمریکا را بدون بزک هالیوودی در آبهای خلیج فارس دیدند. رسانهها نتوانستند آن را مخفی کنند و سانسورچیهای رویترز و آسوشیتدپرس قیچیهایشان روی این خبر کارساز نشد. این اقدام یک فتح برای دستگاه دیپلماسی ایران به شمار میرود. یک فتح واقعی.

در جریان جنگ جهانی دوم زمانی که ژاپن به بندرگاه «پرل هاربر» حمله کرد و نیروی دریایی امریکا را هدف قرارداد، یک روز بعد امریکاییها به ژاپن اعلان جنگ کردند. بیش از آنکه ناوهای درهمشکسته شده برای ایالات متحده حائز اهمیت باشد، تحقیر شدن توسط ژاپن برای آنها «غیرقابل تحمل» بود. تحقیری که آتش جنگ دوم جهانی را شعلهورتر از پیش ساخت. در قضیهی «جزیره فارسی» با وجود تحقیر امریکاییها اما هیچ اقدامی در جهت بازگرداندن حیثیت تفنگداران صورت نگرفت. مستشاران نظامی فرماندهی بزرگترین لشگر دریایی جهان، هر اقدامی علیه ایران را پیشاپیش شکست خورده میدانند. انگار آنها قدرت اسلام را بهتر از کارگردانهای هالیوودی فهمیدند.

از امروز قدرت منطقهای ایران با فتح اخیر در جزیره فارسی خدشهناپذیرتر از پیش خواهد شد. رزمایش دریایی ولایت ۹۴ ارتش نیز ثابت کرد که خلیج فارس نفوذناپذیرترین نقطهی دنیاست. حالا دیگر حتی در فیلمهای هالیوود هم نمیتوانند به آبهای ایران وارد شوند.

نظر شما
پربیننده ها