سردار فدوی در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور:

توان نظامی ایران در ماجرای بازداشت تفنگداران به آمریکا ثابت شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه هواپیماهای جنگنده و بدون سرنشین آمریکا در پی توقیف شناورهای این کشور به دنبال متشنج کردن فضا بودند، گفت: پس از اخطار ما، آمریکایی‌ها فهمیدند توان نظامی ما می‌تواند برای آنان مشکل ایجاد کند و به همین دلیل رفتار خود را اصلاح کردند.
کد خبر: ۶۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ - 27January 2016

توان نظامی ایران در ماجرای بازداشت تفنگداران به آمریکا ثابت شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشورضمن تشریح جزئیاتی از بازداشت نیروهای نظامی آمریکا توسط یگان دریایی سپاه با بیان اینکه جزیره فارسی در فاصله 128 کیلومتری از ساحل، دورترین جزیره کشورمان در خلیج فارس است، اظهار داشت: گزارشی مبنی بر ورود نیروهای نظامی آمریکا توسط یگان نیروی دریایی سپاه در جزیره فارسی واصل و مشخص شد که این ورود شامل "عبور بدون ضرر" نمیشود.

فرمانده ندسا ادامه داد: موضوع ورود غیرمجاز آنان سریعا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران پیگیری شد و دو ساعت بعد ناوگان دریایی آمریکا و متحدانش دست به حرکتهای غیرعاقلانهای زدند و از طریق کانال بینالمللی به آنان اخطار دادیم اگر دست به هرگونه عملیات حساب نشده بزنند، برخورد ما با آنها شدید خواهد بود.

سردار فدوی گفت: 18 هواپیمای جنگنده و تعداد زیادی بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین از جانب نیروهای آمریکا و متحدانش در منطقه به پرواز درآمدند و میخواستند جو را متشنج کنند.

وی افزود: آمریکاییها فهمیدند توان نظامی ما میتواند برای آنان مشکل ایجاد کند و به همین دلیل رفتار خود را اصلاح کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: مدیریت عاقلانه و مقتدرانه نظام باعث شد تا از هرگونه درگیری در منطقه جلوگیری شود؛ در عین آنکه اقتدار و توان نظام اسلامی به رخ دشمنان کشیده شد.

سردار فدوی در تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه در این ماجرا گفت: رفتار انسانی فرزندان سپاهی ملت بزرگ ایران با این افراد که اسیر جنگی محسوب میشدند، مایه تعجب و شگفتی آنان شد.

وی افزود: در طول این 21 ساعت هماهنگی کامل بین دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی کشور و نیروی نظامی وجود داشت و دشمنان از این موضوع شگفتزده شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در طول این ماجرا همه دیدیم که هدایت جریان بهدست قدرت خداوند متعال است و ذات مقدس پروردگار بندگان خود را در مقابل دشمنان یاری میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار