امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

کاهش زمان تصمیم‌گیری فرماندهان با بهره‌گیری از سامانه‌های جدید پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رونمایی سامانه‌های جدید پدافندی گفت: مهم‌ترین ویژگی این سامانه‌ها تسریع در زمان و امکان تصمیم‌گیری سریع برای فرماندهان است.
کد خبر: ۲۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 25May 2014

کاهش زمان تصمیم‌گیری فرماندهان با بهره‌گیری از سامانه‌های جدید پدافند هوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در حاشیه مراسم رونمایی دو سامانه جدید ارتباطی این قرارگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز دو سامانه ارتباطی و مرکز فرماندهی کنترل چابک به نام "فکور" رونمایی شد که این سامانه آنچه را فرمانده نیاز دارد و در گستره جغرافیایی علیه دشمن در این فضای پارامتریک باید به کار بگیرد، به او اطلاع میدهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ادامه داد: این سامانه نحوه برخورد و چگونگی مقابله با دشمن را نشان میدهد و موجب میشود که تمام کشور به عنوان اورژانس دفاعی قلمداد نشود.

وی با معرفی یکی دیگر از سامانههای رونمایی شده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: "سامانه رسول" ارتباطات تاکتیکی برای رادار مطلعالفجر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را فراهم میکند تا تمام آنچه را که رادار میبیند در فضای دفاعی در کمترین زمان ممکن به فرمانده اطلاع دهد و همچنین نیازی به ارتباطات رادیویی در این سامانه نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ادامه داد: این سامانه در کمتر از چهار ثانیه اطلاعات را دریافت کرده و به فرمانده انتقال میدهد.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای صاحب سبک در این عرصه به دنبال تهیه و ساخت چنین سامانههایی هستند و با توجه به تحریمها ساخت و راهاندازی چنین سامانههایی، برای ما مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: این سامانهها ۱۰۰ درصد بومی هستند و میتوان گفت نیروی انسانی سیستم و افراد آموزش دهنده همگی ایرانی هستند و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، برای آموزش نیروها از مستشاران نظامی خارجی استفاده میشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ادامه داد: مهمترین ویژگی این سامانهها تسریع در زمان و امکان تصمیمگیری سریع برای فرماندهان است تا در کمترین زمان بتوانند تصمیمگیری کنند.

امیر اسماعیلی افزود: از آنجا که پدافند هوایی خط مقدم دفاع هوایی کشور است هر سامانهای که رونمایی میشود از همان لحظه اول، در شبکه یکپارچه پدافند هوایی مورد استفاده قرار میگیرد.

نظر شما
پربیننده ها