با حضور امیر اسماعیلی

جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی رونمایی شد

سامانه‌های فرماندهی و کنترل هوشمند "بصیر" و سامانه ارتباط رادار "رسول"، صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) رونمایی شد.
کد خبر: ۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ - 25May 2014

جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از سامانههای فرماندهی و کنترل هوشمند "بصیر" و سامانه ارتباط رادار "رسول" که به صورت کاملا بومی و بدست توانمند متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری پدافند هوایی طراحی و به مرحله تولید رسیده است با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری انجام شد.

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند تاکتیکی بر اساس راهبرد قرارگاه پدافند هوایی برای هوشمندسازی شبکه کنترل و فرماندهی و ایجاد تحرک در این سامانه طراحی و کاملا منطبق با سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم(ص) ساخته شده است.

این سامانه قابلیت جمعآوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای "پسیو" و "اکتیو" اعم از رادارهای نظامی و کشوری عناصر دیدهبانی، شنود سیگنالی سامانههای موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار را داراست و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت در خصوص هدایت و کنترل سامانههای دفاع هوایی زمینپایه و هواپایه، به صورت کاملا مستقل عمل میکند.

قابلیت تحرک و جابجایی بالا و استقرار در مناطق صعبالعبور دفاع در برار جنگ الکترونیک و استفاده از شبکههای ماکرویو اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینانبخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیتهای این سامانه هوشمند است.

همچنین در این مراسم سامانه ارتباط تاکتیکی و بومی "رادار رسول" با توانایی تأمین ارتباط تاکتیکی امن و پایدار و انتقال خطوط صوت و دیدهای این رادار به نزدیکترین یگان پدافندی و مراکز کنترل و فرماندهی رونمایی شد.

از خصوصیات دیگر این سامانه ارتباطی، قابلیت اتصال به شبکههای ارتباطی زیرساخت کشوری، قابلیت رمزگذاری اطلاعات، افزایش سرعت و دقت عمل شبکههای پدافندی در انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز کنترل و فرماندهی پدافند، و برقراری ارتباط چند لایه نزدیک متوسط و دور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار