برگزاری کمیته تخصصی «آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس» کهگیلویه و بویراحمد

کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرهنگ «خواست خدایی» برگزار شد.  
کد خبر: ۶۶۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ - 06May 2024

برگزاری کمیته تخصصی «آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس» کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، اولین کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مجازی سردار سرتیپ دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و «بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در طول تاریخ جنگ‌های زیادی رخ داده است، اما جنگ تحمیلی که بر علیه کشور ما اتفاق افتاد به این خاطر که  انسان‌های با اخلاق و با اخلاص فدا شدند، دفاع مقدس شد.

سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه اقتدار و ارزش امروز کشور به برکت خون شهدا است، افزود: ما باید به پاس قدردانی از خون شهدای والامقام، حماسه‌ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس را  ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید در جهت مرام شهدا حرکت کنیم، عنوان کرد: ادارت و سازمان‌ها نقش خود در دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنند، چراکه پژوهشگران حاضر و آینده از این منابع استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: درس دفاع مقدس به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مقرر شده است که دو جلسه به تدریس نقش استان در دوران دفاع مقدس پرداخته شود.

«بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و عملیات «وعده صادق»، ابراز داشت: این عملیات سیلی محکمی به خباثت‌های استکبار جهانی و نماینده آن رژیم غاصب صهیونیستی بود.

کرمی با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط اسناد مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: تمامی حوزه‌ها اعم از آموزش، نظامی، انتظامی و... نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و دانش نامه تلاش کنند تا رشادت‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس در ذهن‌ها ماندگار شود. 

در پایان این نشست هر یک از اعضا به ارائه گزارش در خصوص مصوبات کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها