به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با مشارکت ۵ کشور برگزار شد

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشور‌های بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ - 06May 2024

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد (حلقه امنیتی ۲۰۲۴) با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشور‌های بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم «محمود محمودی» فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد در این زمینه اظهار داشت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح‌ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشور‌های ناظر، هیئت‌هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی اضافه کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشور‌های مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشور‌هایی است که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظر داریم مباحث طرح‌ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشور‌های مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

سرتیپ دوم «الکساندر ایلانوویچ» معاون تربیت و آموزش نیرو‌های مسلح جمهوری بلاروس هم در سخنانی ضمن تقدیر از فرماندهی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بابت دعوت از این کشور برای حضور در تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد اظهار داشت: برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد، اقدام بزرگی بود.

معاون تربیت و آموزش نیرو‌های مسلح جمهوری بلاروس با بیان اینکه اولین بار است که در ایران حضور پیدا می‌کنم، گفت: تحت تأثیر مهمان‌نوازی و زیبایی‌های کشور شما قرار گرفتم و در طول یک هفته‌ای که در این تمرین شرکت داشتیم از ارتش جمهوری اسلامی ایران بابت سازماندهی و فرماندهی و همچنین بابت قابل فهم بودن این اقدام بزرگ تشکر می‌کنم.

سرتیپ دوم الکساندر ایلانوویچ اضافه کرد: مرحله اولیه این اقدام بزرگ انجام شد و در این مرحله از رزمایش ستادی، مطالب و اطلاعاتی که درخصوص دستور آگاهی و عملیاتی ارائه شد به صورت کامل و جامع بود؛ به نحوی که همه مطالب از طرف ما به صورت قابل فهم دریافت شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار