رسانه اسرائیلی:

ایران عدم بازدارندگی تل‌آویو را آشکار ساخت

روزنامه «اسرائیل هیوم» با اشاره به اینکه حمله ایران به «اسرائیل» عدم بازدارندگی تل‌آویو و واشنگتن را فاش کرد، نوشت: دولت ایران راهبرد پیچیده‌ای ایجاد کرده است و با صبر بی‌پایان تلاش می‌کند تا واقعیتی را ایجاد کند که در آن موجودیت اسرائیل زیر سوال رود.
کد خبر: ۶۶۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 16April 2024

حمله ایران به «اسرائیل» بازدارندگی تل‌آویو را از بین بردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در تحلیل خود درباره عملیات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی اعلام کرد: عملیات ایران، یادآور از دست رفتن بازدارندگی راهبردی تل‌آویو و واشنگتن است و ایران به سمت ایجاد واقعیت جدیدی در خاورمیانه حرکت می‌کند.

این رسانه صهیونیستی تغییر روش ایران را خبر بدی برای آمریکا و متحدانش در منطقه دانست و نوشت: حمله شبانه ایران به اسرائیل بار دیگر، از دست رفتن بازدارندگی استراتژیک آمریکا و اسرائیل را فاش کرد. ایران برخلاف هشدارهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که از تهران خواسته بود، اقدامی ضد اسرائیل انجام ندهد، عمل کرد و خود را در رویارویی مستقیم با اسرائیل قرار داد.

اسرائیل هیوم در ادامه گزارش خود تاکید کرد: دولت ایران استراتژی پیچیده‌ای ایجاد کرده است و با صبر بی‌پایان تلاش می‌کند تا واقعیتی را ایجاد کند که در آن موجودیت اسرائیل زیر سوال رود.

این رسانه اسرائیلی افزود: «اسرائیل» پس از دست دادن عامل بازدارندگی در برابر حمله مستقیم ایران، مورد تمسخر بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.

«یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی این روزنامه نیز در این خصوص نوشت: حمله ایران از دو جنبه بسیار غیرعادی بود؛ اول اینکه این حمله بی‌سابقه بود و دومی هم قدرت و شدت آن بود.

لیمور افزود: این اولین بار بود که ایران به صورت آشکارا از اراضی خود «اسرائیل» را مورد حمله قرار داد و دو پایگاه مهم نیروی هوایی مورد هدف قرار داد و معادلات بازدارندگی جدیدی را در برابر اسرائیل ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیل» بدون حمایت آمریکا به سختی می‌تواند از خود دفاع کند، تصریح کرد: در این عرصه انگلیس و فرانسه و آلمان همراه با چند کشور دیگر به حمایت از تل‌آویو پرداختند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار