امام جمعه لامرد:

علمای کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه سکوت نکنند

حجت‌الاسلام «آزاد» با اشاره به وقایع ضد بشری در فلسطین، از سکوت علما و سران کشور‌های عربی در برابر جنایات غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۵۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ - 29March 2024
علمای کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه سکوت نکنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، نمازجمعه این هفته لامرد در مصلی الغدیر این شهر به امامت حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه شهرستان لامرد و با حضور پرشور و باشکوه مردم روزه دار برگزار گردید.
 
وی ضمن تسلیت شهادت مولا علی (ع) اظهار کرد: در این شب‌های سرنوشت ساز می‌شود در کنار قرائت قرآن، به نهج البلاغه هم توجه داشت و آن را مطالعه کرد همچنین باید از فیوضات شب‌های قدر به خوبی استفاده کنیم، زیرا شب‌های قدر سرنوشت یکساله ما را رقم می‌زند.
 
بنابه گفته این مقام مسئول، دعای افتتاح و اعمال شب‌های قدر، دعای بعد از نماز‌ها و همه و همه به وجود مبارک امام زمان منتصب می‌شود و میزبان ماه مبارک رمضان امام زمان (عج) است.
 
امام جمعه لامرد با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه گفت: امروزه شاهد کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه هستیم و این در حالی است که حکام کشور‌های اسلامی در برابر این مسائل سکوت کرده اند.
 
وی تصریح کرد: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به افرادی که بی دفاع بوده و چندین ماه است که بچه‌های آن‌ها از گرسنگی تلف می‌شوند و به بیمارستان شفا حمله می‌کنند باید در برابر این جنایات خروش برآورد و سکوت نکرد.
 
حجت الاسلام آزاد افزود: متاسفانه این حیا و غیرت کشور‌های اسلامی کجا رفته است و اگر شورای کشور‌های اسلامی کاری نکنند قطعا از بین خواهند رفت و این سنت الهی است.
 
وی ضمن دعوت از آحاد مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: همه امت اسلام در روز قدس نفرت خود را نسبت به از بین رفتن اسراییل غاصب را به خوبی نشان خواهند داد.
 
حجت الاسلام آزاد گفت: در سالروز عملیات رمضان هستیم و تعداد زیادی از جوانان این منطقه به شهادت رسیدند و به همین مناسبت در سوم مهرماه یادواره شهدا برپا خواهد شد و امید است بتوانیم راه و پیام شهدا را در این ایام به نحو شایسته در زندگی روزمره به کار گیریم.
 
خطیب جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد با انجام رفتار‌های اجتماعی غلط به دنبال ترویج و نهادینه کردن ضدفرهنگ‌ها و پیروی از غربزدگی هستند، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت بدحجابی در خیابان‌های شهر نگران کننده است و حتی سگ گردانی هم مشاهده می‌شود و مسوولین امر باید به اینگونه رفتار‌ها طبق قانون برخورد کنند.
 
وی گفت: باید جلوی این گونه رفتار‌ها را گرفت و خیلی راحت در شهر لامرد مصوبه‌ای که در شورای تامین، شورای امر به معروف و... گذرانده شده و قابلیت اجرایی دارد مخاطبین این قانون می‌گویند این را قبول نداریم و هر کس وظیفه خود را انجام ندهند جامعه دچار هرج ومرج خواهد شد.
 
حجت الاسلام آزاد ادامه داد: مسوولین باید بپذیرند و این اتفاقات را مدیریت کنند و مردم هم در مطالبه گر و در میدان باشند.
 
گفتنی است، راهپیمایی «جمعه‌های خشم» در شهرستان لامرد پس از اقامه نماز جمعه روز دهم فروردین ماه همزمان با دیگر شهر‌های کشور برگزار شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها