یادواره ۵۰۰ شهید سادات استان قم برگزار شد

یادواره ۵۰۰ شهید سادات استان قم دیشب با حضور خانواده‌ی شهدا و ایثارگران در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱ - 17January 2014

یادواره ۵۰۰ شهید سادات استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، حجتالاسلام والمسلمین "سیدحسین حسینی قمی" از استادان حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در یادواره ۵۰۰ شهید سادات استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) گفت: تجلیل از شهیدان از سیره نبی مکرم اسلام است و آن حضرت از شهیدان و خانواده معظم آنان همیشه با عظمت یاد می کردند.

وی افزود: اگر جامعه ای پیشگامان،جهاد و شهادت را فراموش کند آن جامعه حیات ندارد. حیات روحی و معنوی یک جامعه به حفظ ارزش های اصیل و انسانی اخلاقی آن جامعه می باشد و از نگاه دین ارزش هایی مانند جهاد، شهادت از ارزش های قابل تکریم است.

حجتالاسلام حسینی قمی با اشاره به ضرورت تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس و همچنین یادآوری آن روزها برای نسل جوان خاطرنشان کرد: متاسفانه از شهیدان دوران انقلاب و دفاع مقدس تجلیل مناسبی نکردهایم و جوانان ما نیز از آنان و ارزشهای آن دوران کمتر اطلاع دارند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش رسانهها دراین خصوص تصریح کرد: صدا و سیما، روزنامهها و در کل همه کسانی که هر نوع ابزار تبلیغاتی در اختیار دارند باید نسبت به انتقال این ارزشها به جامعه اقدام کنند.

وی شناسایی اهداف و آرمان های شهیدان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر جوانان ما بخواهند بدانند شهیدان چه کار بزرگی را انجام دادند باید با هدفهای بلند آنها آشنایی پیدا کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار