آغاز طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با هدف توسعه حمل‌ و نقل هوایی و زمینه‌سازی برای انجام پرواز مستقیم حجاج از خرم‌آباد به عربستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲ - 15January 2014

آغاز طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرمآباد شامل تعریض و توسعه باند فرودگاه، پاویون و پایانه مجهز و مناسب مسافری طی مراسمی با حضور استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه در این استان، مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور و تنی چند از مسئولان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) آغاز شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار "عبادالله عبداللهی" فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرمآباد، سپاه پاسداران را یک نهاد مردمی و برخاسته از متن جامعه توصیف کرد و گفت: این اعتقاد ماست که هر جا که نیاز باشد در خدمت مردم باشیم و جایی که دیگران نمیتوانند کار را انجام دهند ما به عنوان وظیفه دینی و شرعی خود انجام وظیفه کنیم.

سردار عبداللهی ضمن تشریح حوزههای کاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) با اشاره به چند پروژه در دست اجرای قرارگاه در استان لرستان افزود: این قرارگاه با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه سازندگی کشور توانسته است با یک مدیریت مهندسی و ارزشی کشور را به کارگاهی برای اجرای پروژههای بزرگ تبدیل کند.

سردار عبداللهی همچنین با اشاره به فعالیتهای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) در زمینه محرومیتزدایی افزود: قرارگاه خود را ملزم کرده است از محل اعتبارات خود تا شعاع 70 کیلومتری پروژههای در دست اقدام خدمات محرومیتزدایی به مردم ارائه کند و تاکنون در استان لرستان ۱۷۱ اقدام محرومیتزدایی انجام شده است.

ساماندهی وضعیت پروازهای فرودگاه با همکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) محقق خواهد شد

"هوشنگ بازوند" استاندار لرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) برای آغاز این طرح گفت: حمل و نقل هوایی از بسترهای مهم توسعه استان لرستان بوده و اجرای طرح توسعه و ساماندهی وضعیت پروازهای فرودگاه با هدف پذیرش هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه و انجام پروازهای حج در استان از نخستین موارد مد نظر مدیریت ارشد استان و مردم لرستان است که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام کارهای بزرگ و مؤثر در حوزه رشد و توسعه اقتصادی، بدون فراهم شدن زیرساختها از جمله فرودگاه امکانپذیر نیست، چراکه تمامی سرمایه گذاران در نخستین گام فعالیت خود، نیازمند وجود تجهیزات و بستر مناسب حمل و نقل هوایی و زیرساختهای مرتبط با بخش حمل و نقل هستند.

طرح تعریض باند و توسعه فرودگاه خرمآباد از دغدغههای اصلی استان لرستان است

"رسولینژاد" مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور نیز در این مراسم فرودگاه خرمآباد را یکی از ۱۶ فرودگاه مجهز به دستگاه پیشرفته فرود اتوماتیک خواند و گفت: طرح تعریض باند و توسعه فرودگاه خرمآباد از دغدغههای اصلی استان لرستان محسوب میشود که با توجه به مطالبه دیرین مردم و پیگیری مسوولان استان لرستان، برای فراهم آمدن امکان پرواز حجاج از طریق این فرودگاه، باند ۳ هزار متری پرواز فرودگاه خرم آباد به میزان ۳۰۰ متر توسعه مییابد و در انتهای باند نیز ۱۲۰ متر طول جهت توقف اضطراری پیشبینی شده است.

وی همچنین احداث ساختمان پاویون در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و توسعه ساختمان ترمینال فرودگاه تا دو هزار و ۵۰۰ متر مربع را از دیگر برنامههای طرح توسعه فرودگاه خرمآباد عنوان کرد.

تقدیر امام جمعه خرمآباد از قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص)

حجتالاسلام والمسلمین "میرعمادی" امام جمعه خرمآباد و نماینده ولی فقیه در این استان نیز ضمن تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) برای اجرای طرح توسعه فرودگاه خرمآباد، این طرح را گامی بزرگ برای خارج شدن این استان از محرومیت عنوان کرد و گفت: امروز استان لرستان به اجرای کارهای بزرگ با همت و تلاش دلسوزانه و خیرخواهی مسئولان نیاز دارد و دعای خیر مردم بدرقه راه کسانی است که به نحوی در اینگونه پروژهها به مردم خدمت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار