رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع عالی بسیج کشور:

بسیج همچون دوران دفاع مقدس باید در خط مقدم نبرد با دشمن باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع عالی بسیج کشور گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیجیان گوش به فرمان حضرت امام(ره) بودند، امروز نیز باید در خط مقدم نبرد ترکیبی دشمن حضور داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ - 24August 2016

بسیج همچون دوران دفاع مقدس باید در خط مقدم نبرد با دشمن باشد

به گزارش دفاع پرس از قم، سید محمد حسینی در گردهمایی مدیران کانونهای بسیج هنرمندان کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم تاکید کرد: اقدامات خصمانه دشمن امروز از جنگ سخت و نیمه سخت و حتی جنگ نرم فراتر رفته است و این موضوع تقویت عزم و اراده نیروهای انقلابی و ارزشی برای بی اثر کردن نقشههای دشمن را میطلبد.

وی با اشاره به سخن دبیرکل ناتو مبنی بر تغییر روش جنگ از حالت نظامی به مجازی و سایبری خاطرنشان کرد: دشمن امروز روش جنگ ترکیبی را به کار گرفته و از همه ابزارهای این سه جنگ یاد شده با طرح انواع شبههها و القائات استفاده میکند و متاسفانه برخی نیز در داخل با او همنوایی کرده و زمینه ساز طرحها و برنامههای دشمن میشوند.

حسینی در ادامه اضافه کرد: از این رو رسالت نیروهای انقلاب مضاعف و دو چندان است، و از جانب آنها باید بیش از گذشته کار و تلاش شود و اگر این نیروها به وظیفه خود عمل نکنند هر مقدار هم که رهبر فرزانه انقلاب روشنگری کنند، کفایت نمیکند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس حضرت امام به عنوان فرمانده کل قوا بیانات و رهنمودهای خود را ارایه میکردند، و یکایک بسیجیها در خط مقدم حضور داشتند، امروز نیز چنین وضعیتی باید باشد، و الا تجربههای تلخ تاریخی که برای عبرت و درس آموزی فرا روی ما قرار داده شده دوباره تکرار میشود.

حسینی با بیان اینکه دشمنیهای دشمنان کاملا آشکار است و جای هیچ گونه شگفتی و تعجبی در این خصوص وجود ندارد، گفت: آن چیزی که مهم است، جبهه خودی است که باید از انسجام کافی برخوردار باشد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش ویژه هنرمندان در تقابل با توطئههای فرهنگی دشمن، گفت: رسالت افرادی که از استعداد و توانمندی برخوردار هستند، از افراد عادی خطیرتر است.

حسینی با بیان اینکه فارغ از بحث قدرت و زور بازو، فکر و اندیشه یک شاعر و یا متفکر نیز در جنگ بسیار موثر است، افزود: در جنگ نرم برای عواملی همچون فکر اندیشه و توانمندیهای هنری باید حساب ویژهای باز شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای بهره گیری از سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، انیمیشن و بازیهای رایانهای و شعر و ادبیات برای نفوذ فرهنگی خود به درون جامعه، افزود: فعالیت در این عرصهها نیازمند یک برنامه ریزی سنگین و منسجم است و نمیشود با یک حرکت عادی اثرهای آن را خنثی کنیم.

وی با انتقاد از رویکردها و دیدگاههایی که با وادادگی در برابر اوضاع اقتصادی و سیاسی موجود در جهان خواستار پذیرش این شرایط به عنوان یک واقعیت محض هستند، گفت: اگر ما حامی و طرفدار فرهنگ مقاومت هستیم، مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

حسینی با تاکید بر اینکه مهمترین مساله در جنگ، دشمن شناسی است، گفت: اگر دشمن را خوب نشناسیم و شگردها و شیوههای آن را نیز نتوانیم برای مردم تبیین کنیم بر ما غلبه پیدا میکند، و در مقابل اگر این روشها را به خوبی بیان کنیم مشت دشمن را باز کردیم و شگردهایش دیگر نمیتواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مردم عادی اگر به ترفندهای دشمن آگاهی نداشته باشند، به طور حتم تحت تاثیر آن قرار میگیرند، افزود: با توجه به گستردگی کارهایی که در این زمینه باید انجام شود، هماهنگی و تقسیم کار بین نیروهای ارزشی ضروری است.

گردهمایی مسئولان کانونهای فرهنگی بسیج هنرمندان با برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارتی و مجموعه برنامههای مختلف فرهنگی تا چهارم شهریورماه ادامه پیدا میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار