وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرش قرمز زیر پای هنرمندانی است که به اسلام و نظام دلبستگی ندارند/ کم‌لطفی به نیروهای متعهد ادامه دارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادامه‌دار بودن سریال کم‌لطفی به نیروهای متعهد اشاره کرد و گفت: امروز فرش قرمز زیر پای هنرمندانی پهن می‌شود که دلبستگی به مبانی اسلام و انقلاب ندارند!
کد خبر: ۹۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ - 03September 2016

فرش قرمز زیر پای هنرمندانی است که به اسلام و نظام دلبستگی ندارند/ کم‌لطفی به نیروهای متعهد ادامه دارد

«سیدمحمد حسینی»، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به فعالیتهای فرهنگی دولت اظهار داشت: ارزیابی ما از فعالیتهای فرهنگی و هنری وزارت ارشاد همان ارزیابی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت در هفته دولت بیان کردند.

وی افزود: معمولاً در هفته دولت مقام معظم رهبری نقاط مثبت را بیان میفرمایند و حمایت میکنند؛ ولی درباره موضوعات فرهنگی و هنری فرمودند: «در اقدامات آفندی و پدافندی ضعف وجود دارد.»

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتظاری که مقام معظم رهبری از فرهنگ و موضوعات هنری دارند، برآورده نشده است، افزود: یعنی برنامههای متنوع و متعددی در قالب جشنوارهها و نمایشگاهها برگزار شده است، اما اقدامات ایجابی کاهش داشته و حمایتهای صورت گرفته از نیروهای انقلاب و فعالان فرهنگ و هنر کاهش یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: در موضوع پدافندی که باید ما مراقبت کنیم تا فرهنگ غرب و سبک زندگی غرب در کشور گسترش پیدا نکند، اقدام جدی صورت نگرفته است. یکی از وظایف دستگاههای فرهنگی «وظیفه نظارتی» است؛ تا مراقبت کنند افرادی در داخل کشور زمینهساز فرهنگ غرب نباشند.

وی با اشاره به اینکه زمینههای ورود فرهنگ غرب در کشور فراهم شده است، اظهار داشت: امروز در کشور شاهدیم که فرش قرمز زیر پای هنرمندانی پهن میشود که دلبستگی به مبانی اسلام و انقلاب ندارند و نیروهای متعهدی که آثاری را با تمام وجود برای امام خمینی(ره) و آرمانهای انقلاب تولید کردهاند مورد کملطفی قرار گرفتهاند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما امروز در عرصه فرهنگی شاهد «ولنگاری» هستیم. توصیههای مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرهنگی و رخنه فرهنگی جدی گرفته نشده است. امروز در عرصه فرهنگ و هنر شاهد وضعیتی هستیم که ادامه آن به نفع کشور نیست.

حسینی با بیان اینکه جوانان انقلابی باید با جدیت بیشتری در عرصه فرهنگ و هنر کشور نقشآفرینی کنند، تاکید کرد: در وضعیتی که انتظار زیادی از دستگاههای دولتی برای تحول در عرصه فرهنگ نمیرود، باید نهادهای حکومتی جدیتر از گذشته وارد کار شوند و از توان و ظرفیت هنرمندان متعهد کشور به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: استمرار جشنوارههای مردمنهادی چون جشنواره مردمی فیلم عمار و جشنواره هنری استکبارستیزی موجب میشود تا فضای عمومی جامعه تغییر کند. ما نباید اجازه دهیم فضای فرهنگی در اختیار کسانی قرار بگیرد که کالاهای مورد نظر فرهنگ غرب را به جامعه عرضه میکنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اولویتهای فضای فرهنگی کشور گفت: ما باید از فضای موجود به وجه بهتری استفاده کنیم و هماهنگی و انسجام بیشتری را در بین هنرمندان معتقد و انقلابی ایجاد کنیم. تقسیم کار یکی از اقدامات مهمی است که باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی در بین هنرمندان انقلابی قرار بگیرد.

انتهای پیام / 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار