مخالفت صهیونیست‌ها با طرح امریکا در مذاکرات سازش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی وزیر خارجه امریکا برای کسب توافقی در مذاکرات سازش با فلسطینیان مخالفت کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶ - 07January 2014

مخالفت صهیونیست‌ها با طرح امریکا در مذاکرات سازش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، در حالی که جان کری وزیر خارجه امریکا طی سفری چهار روزه به منطقه سعی داشت زمینه لازم برای کسب توافقی میان صهیونیست ها و فلسطینیان در چارچوب مذاکرات سازش را فراهم کند، اخبار منتشر شده نشان می دهد که مقامات صهیونیستی با طرح پیشنهادی امریکا بدین دلیل که منجر به بازگشت پناهندگان فلسطینی خواهد شد، مخالفت کرده اند.

گفتنی است با وجود مخالفت های رسمی با طرح پیشنهادی امریکا، کری این سفر را با وجود شکست در کسب توافق مفید توصیف کرده است.

شایان ذکر است علاوه بر دیدار با مقامات صهیونیست و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کری با سفر به اردن و عربستان با مقامات این کشورها نیز دیدارهایی داشته است و موافقت کلی آنها برای کسب توافقاتی در مذاکرات سازش را کسب کرده است، ولی مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح وی باعث نتیجه بخش نشدن این دور از مذاکرات شده است.

البته بخش دیگری از اختلافات نیز به تداوم اقدامات صهیونیست ها در شهرک سازی در سرزمین های اشغالی بر می گردد؛ به نحوی که با وجود تاکید مذاکرات پیشین مبنی بر توقف شهرک سازی ها، صهیونیست ها با بی توجهی به توافقات پیشین عدم پایبندی خود را به مذاکرات سازش نشان داده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها