سرافراز در مراسم تودیع و معارفه رئیس رسانه ملی:

استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم/ علی‌عسکری می‌تواند از گردنه عبور کند

محمد سرافراز رئیس پیشین سازمان صداوسیما در مراسم معارفه علی عسکری گفت: خوشبختانه این مدل برای سازمان به نتیجه رسیده و قراردادهای ما 2هزار و 300 میلیارد تومان است. دکتر علی عسکری می تواند بدهی ها را بدهد و از این گردنه عبور کند.
کد خبر: ۸۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ - 17May 2016

استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم/ علی‌عسکری می‌تواند از گردنه عبور کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما، محمد سرافراز با ابراز اینکه نمی دانم آقای پورمحمدی از ما تعریف کرد یا تخریب گفت: مهم ترین چالش سازمان مشکلات مالی بود که در آن زمان 1800 میلیارد بودجه و 2800 میلیارد هزینه سازمان بود و در سال 93 کمک هزار میلیاردی دولت هم تمام شده بود و باید فکری برای ان می شد. 3 راهکار داشتیم. کاهش هزینه، افزایش بودجه و افزایش درآمد. در آن زمان سیما 200 میلیارد بدهی داشت. در همان سال اول بدهی ها کاهش یافت. دولت شفاهی قول هایی داد ولی انجام نشد. موضوع افزایش درآمدها یک بحث نظری هم هست که ایا صداوسیما یک سازمان فرهنگی است یا درامدزا که بودجه دارد یا خودش درآمدزایی کند؟ نگاه رئیس جمهور محترم هم بر درآمدزایی بود. فشارها باعث شد که تغییر رویه بدهیم و به سمت درامدزایی حرکت کنیم. مسیر کاهش و هزینه ها ادامه داشت و با فراز و نشیب ها ما وارد سال جدید شدیم و خوشبختانه این مدل برای سازمان به نتیجه رسیده و قراردادهای ما 2هزار و 300 میلیارد تومان است و همراه با کمک دولت و رقم افزایشی مجلس 3 هزار و 500 میلیارد بودجه خواهد بود که دکتر علی عسکری می تواند بدهی ها را بدهد و از این گردنه عبور کند. نکته بعدی چابک سازی بود. اول تبدیل ساختار اداره ای به ساختار رسانه ای بود. گردش کار بین صف و ستاد صورت می گرفت که بین همه حوزه ها نقش ایفا می کردند و هم ارتباط افقی و هم عمودی کاهش پیدا کرد و سازمان خبری تر شد.

وی تصریح کرد: نکته بعدی بحث مخاطب است. این موضع بسیار اصلی است. دغدغه و چالش رسانه ملی همین است. هم ضریب نفوذ تلفن های همراه زیاد شده و هم نسل جدید ماهواره ها که باید مدام رصد شوند. فعلا تا این مدت در اغلب شبکه های رادیویی و تلویزیونی مخاطبان افزایش پیدا کرده اند که برخی از آنها چشمگیر بوده اند. شبکه دو که بسیار افت کرده بود بسیار افزایش مخاطب داشته است. شبکه خبر و شبکه مستند با توجه به اچ دی شدن و آی فیلم و نسیم افزایش مخاطب داشته اند. اخیرا در شبکه پنج نیز که در حوزه اقتصاد مقاومتی کار کرده با افزایش مخاطب بسیار روبرو شده است. همچنین نظم کنداکتوری و جدول پخش نیز در این میان تاثیر بسیاری داشته که همه در یک عنوان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 4 شبکه در تهران با کیفیت اچ دی پخش می شوند و هم زمان تی اس سوم در تمام مراکز استان نصب شده که فعلا به جای شبکه تهران یک شبکه اچ دی دیگر به روی آنتن می برند. همه شبکه ها از لحاظ قاب تصویر 4 به 3 بودند ولی الان 16 به 9 هستند. در فضای مجازی همه سایت های مختلف سازمان با یک هویت مشغول به کار شده اند. همچنین در موضوع اپلیکیشن ها برنامه ریزی خوبی انجام شده است و این مسیر ویدئو آن دی من و او دیو آن دی من نیز در حال تکمیل است.

سرافراز درباره حوزه خبر نیز عنوان داشت: در حوزه خبر ما به سمت اطلاع رسانی زنده رفتیم. اولین بار که سخنان وزیر خارجه امریکا به صورت زنده پخش شد در خود رسانه های خارجی نیز به یک خبر تبدیل شده بود. ما به بی طرفی به عنوان منصفانه بودن خبر هم توجه کردیم که خبر منصفانه برود روی خبر. کسانی که دنبال خبر هستند در 10 دقیقه اول خبر به اخبار روز دنیا دسترسی دارند و کسانی که علاقه مند به تحلیل هستند می توانند ادامه آن را ببینند. همچنین سایت باشگاه خبرنگاران نیز در بین پرمخاطب ترین سایت ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان صداوسیما در این مقطع با مسائل زیادی هم در حوزه گفتمانی، هم مسائل سیاسی و هم مسائل فرهنگی و رسانهای دست به گریبان است؛ این چالشها همچنان ادامه دارد و مدیر صحیح و انقلابی همچون آقای علیعسکری از عهده آن برخواهد آمد. مثلا موافقین برجام می گفتند که دوره نقد برجام به پایان رسیده و منتقدین برجام هم می گفتند چرا دلایل ناکامی برجام گفته نمی شود و چنین مسائل و موضوعاتی همواره ادامه دارد. چون اقتصاد مقاومتی امسال همراه با اقدام و عمل است و ما کارگاه های تولیدی زودبازده را تشویق کردیم ولی در این میان موانعی وجود دارد که ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. امیدوارم دکتر علی عسکری با تخصصی که دارند بتوانند کشتی را سالم به ساحل مقصود برسانند. چون همه چیز در این مملکت به رسانه ملی برمی گردد. امیدوارم ایشان بتوانند بر ضریب نفوذ و قدرت رسانه ملی بیافزایند.

وی در پایان سخنان خود به موضوع استعفا از سوی پورمحمدی پرداخت و گفت: من به بخش سنتی استعفا می پردازم که استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم که در این مدت اذیتشان کردیم و امیدوارم توفیق خدمت برای همه فراهم شود.

در این مراسم، چهرههای مختلفی نظیرعلی اکبر ولایتی، سردار نقدی، داوود میرباقری، نهاوندیان، علی دارابی، مسعد جعفری جوزانی، سیدمحمود رضوی،  تقدس نژاد، داریوش ارجمند، ایرج راد، محمد حسینی، حسن خجسته، بیژن نوباوه، سیدرمضانعلی موسوی مقدم، حسام الدین آشنا، محمد صالح علاء، سردار شیرازی، محسن رضایی و ... حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار