از سوی شورای نظارت و ارزیابی؛

۸۰ غرفه‌ برای جمع‌آوری کتاب‌های ناشران دیگر تذکر گرفتند

رئیس شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب تهران گفت: ۶۰ مورد تذکر شفاهی و ۲۰ مورد تذکر کتبی به برخی غرفه‌ها نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های ناشران دیگر داده شده است.
کد خبر: ۸۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ - 07May 2016

۸۰ غرفه‌ برای جمع‌آوری کتاب‌های ناشران دیگر تذکر گرفتند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران درباره فعالیتهای این شورا گفت: همزمان با آغاز نمایشگاه نظارت در بخشهای مختلف  انجام شده است و تذکراتی به برخی غرفهدارن  مبنی  بر  رعایت حقوق صنفی  برابر آیین نامهها و مقررات نمایشگاه داده شده است.

وی افزود: همکاری خوبی میان ناظران، ناشران و مسئولان سالنها  در بخش داخلی و بیناللملل طی سه روز گذشته وجود داشته است. ۶۰ مورد تذکر شفاهی و ۲۰ مورد تذکر کتبی به برخی غرفهها  نسبت به جمعآوری کتابهای ناشران دیگر داده شده است.

رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با اشاره به محتوای این تذکرات کتبی عنوان کرد: در این تذکرات از مسئولان غرفهها درخواست شده تا آییننامهها و مقررات نمایشگاه کتاب را رعایت کنند و کتابهای ناشران دیگر را در غرفههای خود عرضه نکنند.

امیرزاده تاکید کرد: این تذکرات کتبی نتیجه بخش بود و نظارت های درون صنفی مثمر ثمر واقع شدهاند. خوشبختانه با همکاری میان صنف به ویژه مدیران کمیتههای داخلی و بینالملل و ناظران کارگروههای شورای نظارت  فضای آرام و خوبی در نمایشگاه شکل گرفته است و این شورا که با خرد جمعی مدیران دولتی و منتخبین صنف اداره میشود، با بهرهگیری از ظرفیتهای مناسب در اختیار  به دقت تمامی  فرایندهای اجرایی و محتوایی نمایشگاه کتاب را زیر نظر دارد.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران افزود: اطمینان از اجرای درست ضوابط نشر کشور و صیانت از حقوق صنفی ناشران دو هدف مهمی هستند که شورای نظارت و ارزیابی برای محقق شدن آن تلاش میکند. هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تمایلی به بستن غرفهها ندارد اما اگر غرفههایی نسبت به این تذکرات مدیران کمیته های نشر داخلی و بینالملل بیاعتنا باشند و بر انجام تخلفات خود اصرار ورزند، مطمئنا پرونده آنها در هیات رسیدگی به تخلفات مطرح و برابر ضوابط و آییننامهها با آنها برخورد میشود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار