در دیدار دریادار "سیاری" و دریاسالار "کاتسو توشی کاوانو" عنوان شد

همکاری نیروی دریایی ایران و ژاپن در تامین امنیت شمال اقیانوس هند

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریاسالار "کاتسو توشی کاوانو" فرمانده نیروی دریایی ژاپن بر برقراری مجدد روابط دو نیرو تاکید کردند.
کد خبر: ۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ - 10December 2013

همکاری نیروی دریایی ایران و ژاپن در تامین امنیت شمال اقیانوس هند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن شب گذشته در حاشیه نشست بین المللی امنیت دریایی در "جاکارتا" پایتخت اندونزی دیدار و گفتوگو کردند.

امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دریایی ایران و ژاپن بر برقراری روابط نیروی دریایی دو کشور تاکید کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابط با نیروی دریایی ژاپن آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اهمیت استقرار صلح و امنیت پایدار در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس، گفت: همکاری دو کشور میتواند زمینه صلح و ثبات بیشتر را در پهنه اقیانوس هند فراهم کند.

دریاسالار "کاتسوتوشی کاوانو" فرمانده نیروی دریایی ژاپن نیز در این دیدار، امنیت شمال اقیانوس هند، تنگه هرمز و تنگههای راهبردی منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: از دیدگاه توکیو امنیت این تنگهها که خطوط مواصلاتی راهبردی در آن جریان دارد و انرژی کشورها از این تنگهها تبادل میشود از اهمیت خاصی برخوردار است.

همچنین تبادل دانشجو و امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز از مهمترین محورهای مذاکرات فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن در این دیدار بود.

شایان ذکر است نیروی دریایی ژاپن که هم اکنون دارای ۴۵ هزار و ۸۰۰ نیرو همراه با ۱۱۴ کشتی و ۳۳۹ هواپیماست در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شده است و در عملیات حافظ صلح سازمان ملل نیز شرکت میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار