در دیدار جمعی از رزمندگان استان مرکزی با سردار پاکپور عنوان شد؛

برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی

گردهمایی بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزی در اولین روز از هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 09April 2016

برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در دیدار جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزی با سردار "محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه و رئیس هیات امنا رزمندگان این استان مقرر شد در اولین روز از هفته دفاع مقدس سال جاری که مصادف با عید غدیر خم است، گردهمایی رزمندگان استان مرکزی با عنوان «میثاق یاد یاران» برگزار شود.

بر اساس این گزارش از رزمندگان استان مرکزی که اکنون در بخشهای مختلف کشوری و لشگری مشغول به فعالیت هستند یا به خیل بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس پیوستهاند، برای شرکت در این گردهمایی دعوت به عمل خواهد آمد و در آن گردهمایی از آنان تجلیل خواهد شد.

علاوه بر این، برنامههای ویژهای برای گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگریهای این عزیزان و ثبت و ضبط خاطرات آنها، تبادل تجربیات دوران جنگ تحمیلی و عکسهای آن دوران پیش بینی شده است.

همچنین پیش بینی شده است نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و آثار رزمندگان اهل قلم، خاطره گویی، تجلیل از نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان فیلمهای سینمایی، مستند و کوتاه دفاع مقدس، تجلیل از شعرا، داستان سرایان و نویسندگان کتب برگزیده دفاع مقدس برپا و اجرا شود.

در این جلسه مقرر شد کمیتههای فرهنگی و هنری، تشریفات، اطلاع رسانی و نظامی میبایست فعالیتهای خود را سازماندهی و در سوم خرداد گزارشی از فعالیتها را به سردار پاکپور رئیس هیأت امناء «میثاق یاد یاران» ارایه دهند.

در ابتدای این جلسه، سردار پاکپور ضمن تشریح اوضاع منطقه غرب آسیا، به تحلیلی از مسایل عراق و اوضاع سیاسی اقتصادی این کشور و همچنین سوریه پرداخت و از ایثارگریهای مستشاران سپاه در این دو کشور و نیز شهدای مدافع حرم تجلیل کرد.

رئیس هیات امناء رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه به برخی مسایل شهرستانهای تابعه استان مرکزی مانند تفرش، آشتیان، فراهان، شازند، ساوه، خمین، محلات و دلیجان اشاره کرد و از شهردار اراک در خصوص بهبود اوضاع شهروندان و برنامههای ویژه شهرداری سوالاتی مطرح و پیشنهاداتی ارایه داد.

این دیدار که در دفتر سردار پاکپور صورت گرفت، سردار داود غیاثی به عنوان دبیر جلسه نیز گزارشی از عملکرد این هیأت امنا ارایه داد و در پایان سردار پاکپور با اهدای کتاب تازه منتشر شده «شهیدان همبستگی» که در رابطه با شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه است، از فعالیتهای اعضاء تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها