گزارش دفاع پرس از مراسم تشییع فرج الله سلحشور؛

اشک‌های حاتمی‌کیا در بدرقه ابدی یک هنرمند دینی/ حضور باشکوه هنرمندان سینما

حاتمی‌کیا با اشک زیر تابوت کارگردان سریال یوسف پیامبر را گرفت و تا صحن امام‌زاده جعفر و حمیده خاتون همراهی کرد.
کد خبر: ۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ - 28February 2016

اشک‌های حاتمی‌کیا در بدرقه ابدی یک هنرمند دینی/ حضور باشکوه هنرمندان سینما

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر فرجالله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، صبح امروز 9اسفند با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم حاتمیکیا و جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون در آستان مقدس امامزاده جعفر و حمیده خاتون بدرقه و به آرامگاه ابدی سپرده شد.

از دقایق آغازین مراسم تشییع پیکر مرحوم فرج الله سلحشور تعداد زیادی از هنرمندان و مسئولین فرهنگی و هنری کشور حضور داشتند. امین صدیقی، ابوالقاسم طالبی، بیژن نوباوه، محمدمهدی عسگرپور، جلیل فرجاد، عباس غزالی، حسن وارسته، میرطاهر مظلومی، وحید جلیلی، محسن مومنی شریف، محمد حمزهزاده، حمید رسایی، محمدرضا شرفالدین، محمدحسین نیرومند و الهام چرخنده از حاضرین در این مراسم بودند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای این مراسم در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درباره ویژگی آثار مرحوم سلحشور گفت: فرج الله سلحشور درد دین داشت. او در رفتار و آثار هنری خود دغدغه هایش را که قصههای قرآنی بود را به نمایش گذاشته است.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم به خبرنگار دفاع پرس گفت: سلحشور علمدار قصه های دینی سینما بود.

غلامعلی حداد عادل نیز در این مراسم با اشاره به فعالیتهای هنری و سینمایی سلحشور عنوان کرد: سلحشور خطشکن جبهه سینما و هنر انقلاب بود. مرحوم سلحشور کارکرد بی سابقهای را در عرصه هنر انقلاب بهوجود آورد. او در یک تراز بالا و قابل قبول، مفاهیم دینی و معنوی را وارد سینما کرد.

مراسم آغاز تشییع با مداحی حاج نریمان پناهی و سید مهدی میرداماد به سمت صحن امامزاده سید جعفر و حمیدهخاتون انجام شد و هنرمندان انقلابی به جمع تشییع کنندگان پیوستند. ابراهیم حاتمیکیا، جمال شورجه و تعداد زیادی دیگری از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند. حاتمیکیا با اشک زیر تابوت کارگردان یوسف پیامبر را گرفت و تا صحن امامزاده همراهی کرد.

جمعیت حاضر در این مراسم پوسترهای مرحوم سلحشور را در دست داشتند و همچنین بنر بزرگی از زیباترین سکانس سریال یوسف پیامبر روبروی در ورودی امامزاده واقع شده بود. جمعیت کثیری از مردم هنرمندان و مسئولین به این مکان آمدهاند تا کارگردان انقلابی تلویزیون و سینما را به سمت آرامگاه ابدیش بدرقه کنند.

بسیاری از مردم پوسترهایی با عکس هنرمندان و شعرایی چون شهید مرتضی آوینی، رسول ملاقلیپور، شهید احمدی روشن، مرحوم آقاسی، امیر حسین فردی، سلمان هراتی، قیصر امینپور، سیدحسن حسینی، دیده میشد که روی یکی از آنها این عبارت نوشته شده بود. پدرم بیآنکه سلامی بگوید گفت با من پسرم، چاره مشکل ما ایمان است.

حجت الاسلام صدیقی اقامه نماز میت توسط را بر پیکر مرحوم سلحشور خواند تا صدای هق هق هنرمندان انقلاب به گوش شنیده شود. در ادامه این مراسم سیدمهدی میرداماد به مداحی پرداخت.

بخش دیگر این مراسم قرائت متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری بود که توسط مجری قرائت شد.

به دلیل تقارن ایام فاطمیه با فوت فرجالله سلحشور مجری مراسم از حضار درخواست کرد تا به صورت دستهجمعی سوره کوثر را قرائت کرده و به بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) و سپس فرجالله سلحشور هدیه کنند. مردم با نوای لبیک یا حسین پیکر فرجالله سلحشور را راهی آرامگاه ابدیش کردند.

در انتهای این مراسم مجری با اشاره به خاطرهای از مرحوم سلحشور گفت: اواخر محرم امسال در مجمع خیریه عاشورایی اجرای برنامه داشتم و در آن مراسم قرار شد تا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) به آقای سلحشور تقدیم شود.

زمانی که ایشان را به روی سن خواندند با وجود سختی پیمودن مسیر به روی سن آمدند و ما پرچم را به ایشان تقدیم کردیم. ایشان در ابتدا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) را بر روی سر و صورت خود کشید و گریه کرد در همان لحظه در شرایطی که از ایشان درخواست کردیم تا برایمان دعا کنند در همان حال گفتند برایم دعا کنید تا کربلایی از دنیا بروم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار