سردار سلامی در بازدید از نمایشگاه چک و خنثی‌سازی سپاه:

زوال تدریجی قدرت‌های استکباری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز محصول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، زوال تدریجی اما پرشتاب قدرت‌های استکباری و جان گرفتن مسلمانان است.
کد خبر: ۶۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ - 09February 2016

زوال تدریجی قدرت‌های استکباری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جریان بازدید از اولین نمایشگاه توانمندیهای چک و خنثی سازی سپاه در جمع فرماندهان، مسئولین و  مدیران حوزه حفاظت و امنیت نیروهای مسلح، از انقلاب اسلامی بهعنوان راه نوین استقلال، عظمت و سعادت یابی ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: امروز محصول این انقلاب شکوهمند زوال تدریجی اما پر شتاب قدرتهای استکباری و جان گرفتن مسلمانان و نیز تغییر موازنه قدرت در تقابل میان جبهه کفر و اسلام به نفع مسلمانان است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با الهام از تعالیم قرآن و آموزههای وحی و وقایع بزرگی همچون عاشورا در عصر تسلط بزرگترین امپراتوریهای تاریخ، نجاتبخش مسلمانان بوده و ملت ایران را به هویت حقیقی خود بازگرداندند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز نیز رهبر معظم انقلاب دایره عزت اسلام را با الهامهای روشنگرانه خود توسعه دادهاند، تصریح کرد: در عصر پیچیدهترین توطئهها و فتنهها، کشور را در فضایی امن و آرام در عین محاصره، تحریم و فشار دشمنان به افقهای بلندی از پیشرفت و عظمت رساندهاند و دشمنان انقلاب و ملت ایران را به کرنشها و نرمشهای عجیب و غیر منتظره وادار کردهاند.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگها را برخوردار از سرشت متغیر برشمرد و گفت: طبیعت، ماهیت، ابعاد و دامنههای نبردها در جهان در حال تغییر است و فناوریهای نظامی موضوعات توقفپذیری نیستند.

وی با بیان اینکه ما در جهان پرشتاب فناوریها زندگی میکنیم، اظهار داشت: در عصر حاضر فنآوریها به سرعت منسوخ شده و روشها تغییر میکنند، و در صورتی که نتوانیم خود را با این دامنه سریع تغییرات هماهنگ کنیم عقب میمانیم.

سردار سلامی نبرد ما با دشمنان را واقعیتی جدی و جاری توصیف کرد و تصریح کرد: در این عرصه ما باید همواره تفکر خود را با موقعیتهای جدید منطبق کرده، تحولات را پیشبینی کنیم و منحنی روند تغییرات را ترسیم کرده و برای آینده آماده باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تأثیرگذاری تغییرات بر راهبردهای نظامی بیان کرد: در عصر حاضر تغییرات و پیشرفتهای حوزه مهندسی و پدافند غیرعامل موضوع مهمی است؛ همه قدرتها در تلاشند از فنآوریهایی استفاده کنند که سایرین توانایی خنثیسازی یا مقابله با آن را نداشته باشند.

وی افزود: تولید «معمای مقابله» از واقعیتهای امروز است و قدرتها سعی دارند در این تقابل میدان عمل را در دست گیرند.

سردار سلامی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز حجم، وسعت و بزرگی یگانها تعیینکننده پیروزیها نیست، خاطرنشان کرد: در عرصه نبردهای کلاسیک دشمنان ما از دقت، سرعت، چابکی، قدرت تخریب بالا و غلبه بر موانع و محدودیتهای اقلیمی در حال عبور هستند و در فضای جنگهای جدید وظایف و مأموریتهای مهندسی و پدافند غیرعامل گسترش یافته است و نمیتوان بدون دستیابی به فناوریهای پیشرفته صحنههای نبرد جدید را با موفقیتهای اطمینانبخش مدیریت کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش تأکید کرد: دوران نگاه سنتی به موضوع مهندسی سپری شده است و میبایست حوزه فناوریهای علم مواد از قبیل مستحکمسازی، نامرئیسازی، چابکسازی و ارتقای قدرت تخریب دنبال شود.

گفتنی است اولین نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای چک و خنثیسازی سپاه به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه و با حضور یگانهای حفاظت و دستههای چک و خنثیسازی ردههای استانی برپا شد؛ که در آن علاوه بر نمایش کشفیات یگانهای حفاظتی جدیدترین دستاوردها و توانمندیهای حوزه حفاظت و چک و خنثی در معرض بازدید کارشناسان و صاحبنظران نیروهای مسلح قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها