آغاز نمایش‌های روز پنجم جشنواره فجر؛

مهمترین اتفاقات روز پنجم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر + عکس

نمایش «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «امکان مینا» از کمال تبریزی و «رسوایی2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی از رخدادهای مهم امروز کاخ جشنواره خواهند بود.
کد خبر: ۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ - 05February 2016

مهمترین اتفاقات روز پنجم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر + عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پنجمین روز نمایش های کاخ جشنواره فیلم فجرامروز جمعه با سه فیلم «خوان بی خان» ساخته هادی معصوم دوست، «» و «چهارشنبه» به کارگردانی سروش مجیدلو از دقایقی پیش در بخش هنر و تجربه آغاز به کار کرد و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

مهمترین اتفاق امروز جشنواره فجر فیلم سینمایی «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا خواهد بود که از ساعت 18:30 در بخش سودای سیمرغ به نمایش در خواهد آمد و سپس «من» ساخته هیل بیرقی از ساعت 21، «امکان مینا» کاری از کمال تبریزی و در آخر «رسوایی2» به کارگردانی مسعود دهنمکی نمایش داده خواهد شد.

بادیگارد»؛ ابراهیم حاتمیکیا

تازه ترین ساخته حاتمی کیا (بادیگارد) مضمونی اجتماعی دارد و همان طور که از نام آن مشخص است درباره محافظی شخصی می باشد. نقش محافظ شخصی را پرویز پرستویی بازی می کند و از یکی از شخصیت های مهم نظامی محافظت می کند اما با کمی تامل به این مهم پی می برد که این شخصیت بیشتر به فکر منافع شخصی خود است. محافظ شخصی دچار تشکیک می شود و به همین دلیل محافظت از شخصیت مهم نظام را کنار می گذارد و از یکی از شخصیت های هسته ای محافظت می کند.

در این فیلم طبق آخرین لیست ارائه شده بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی،بابک حمیدیان ، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی،دکتر محمود عزیزی ، محمد حاتمی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، افسانه ناصری، سید احسان امانی،کامران نجفزاده، امین میری،حمیدرضا سلیمانی، چنگیز ناروئی،سیامک سالاری و …با همراهی:پریوش نظریه هنرمند خردسال: کیمیا حسینی به ایفای نقش میپردازند.

«من»؛ سهیل بیرقی

«من» اولین فیلم بلند سینمایی سهیل بیرقی در مقام کارگردان است. او تاکنون در 38 پروژه سینمایی کار کرده که از آنها می توان به سابقه دستیار کارگردانی و مدیر برنامه ریزی در فیلم های «اسب حیوان نجیبی است»، «کیفر»، «تردید»، «بی خود و بی جهت»، «استراحت مطلق»، «زندگی با چشمان بسته»، «هر شب تنهایی» و «من دیه گو مارادونا هستم» اشاره کرد. بیرقی فیلم کوتاه «تعطیل» را هم ساخته است.

لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی در «من» ایفای نقش کردهاند.

«امکان مینا»؛ کمال تبریزی

فیلم سینمایی «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی داستانی را روایت میکند که مربوط به دهه اول انقلاب است. مهران و مینا زوجی جوان که در ابتدا شاهد خوشبختی و سعادت آنها هستیم با مشکلی در زندگی مواجه میشوند، آن هم رسوخ عقاید گروهک منافقین در ذهن و فکر «مینا» است. مهران که خبرنگار خبرگزاری است و مدام با دبیرش به دلیل عدم چاپ حقایق مشکل دارد، براثر بمباران منطقهای که همسرش در آن جا مشغول به تحصیل در آموزشگاه دخترانه و آمادهسازی خود برای شرکت در کنکور است متوجه فعالیتهای مشکوک وی میشود.

لحظه بحرانزای فیلم هوشمندانه و در جایگاه مناسب قرار داده شده است این لحظه زمانی شکل میگیرد که گوشهای از پنهانکاری همسر برملا میشود و مهران خود را در اتاقی مییابد که تمام راز و رمز زندگی مینا برایش روشن میشود. واکنش مهران در آن لحظه بسیار درست طراحی شده است اما این شک، دودلی و مخفیکاری در وجودش تبدیل به یک زخم عمیق میشود.

«امکان مینا» در حوزه داستانی چهره کریه و منفور گروهک منافقین را به مخاطب با ظرافت و به دور از هرگونه شعارزدگی به نمایش میگذارد و جنایات انسانی این گروهک در دهه ۶۰را به درستی روایت میکند. این فیلم یک بار دیگر مهارت تبریزی را در کارگردانی به رخ میکشد. فیلم براساس استانداردهای سینما از جهت نوع داستان، شکل روایت فیلمنامه، نحوه بازیگیری از بازیگران، کارگردانی و... ساخته شده است. تیم منوچهر محمدی، کمال تبریزی و فرهاد توحیدی فیلمی پرکشش، پرتعلیق و دارای پایان تکاندهنده و دور از ذهن مخاطب را روایت کرده است. فیلم برخلاف آثاری که این روزها شاهد آن هستیم دارای قهرمان است و مخاطب فیلم را تا لحظه آخر همراه میکند.

«رسوایی2»؛ مسعود دهنمکی

فیلم سینمایی «رسوایی2»ششمین اثر بلندسینمایی به کارگردانی مسعود دهنمکی است که گفته شده است سیاسیترین اثر وی تا به امروز محسوب میشود.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد، ابوالفضل همراه از جمله بازیگرانی هستند که جلوی دوربین ده نمکی نقش آفرینی کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها