مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران:

جایگاه خانواده‌های شهدا کمتر از خود شهید نیست

«مظفر» گفت: جایگاه خانواده‌های شهدا کمتر از جایگاه خود شهید نیست.
کد خبر: ۶۶۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸ - 02May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «زهرا مظفر»، مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران امروز در یادواره ۴۹ شهید معلم  استان زنجان با اشاره به اینکه جایگاه خانواده‌های شهدا کمتر از جایگاه خود شهید نیست، اظهار داشت: مادران شهدا به خاطر اسلام، مردم و به خاطر دفاع از مرزها از گرانترین سرمایه خود آن هم سرمایه انسانی گذشتند و خداوند با شما معامله می‌کند.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با اشاره اینکه برگزاری یادواره‌ها به منظور یادآوری رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا هستند، تصریح کرد: وظیفه همه مسؤولان و مردم و به ویژه جامعه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت، توسعه فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت است که یکی از اقدامات برگزاری یادواره‌ها و یادمان‌ها است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که برای نسل جدید همه این ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها را در قالب برنامه‌های مختلف تبیین کنیم، اضافه کرد: باید به نسل جدید تبیین کنیم که خانواده های شهدا هیچ مطالبه‌ای از مردم ندارند جز اینکه همه ادامه دهنده خط شهدا و پیرو خط رهبری و ولایت باشند.

مظفر با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی است و وظیفه حضور در جنگ را نداشت اما مفتخر است به اینکه ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در برهه فعلی پرداختن به تربیت در کنار آموزش بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها