بخوانیم و بسازیم/ قائم‌مقام وزیر فرهنگ یمن:

ایران و یمن به مسئله فلسطین به‌عنوان اولویت جهان اسلام نگاه می‌کنند

محمد حیدره گفت: روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و یمن پس از به وجود آمدن دین اسلام دارای مشترکات زیادی شد و یکی از آن‌ها وجود یک پیامبر و قبله مشترک است که باعث شده در بسیاری از کار‌های فرهنگی شریک باشیم.
کد خبر: ۶۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ - 09May 2024

ایران و یمن به مسئله فلسطین به‌عنوان اولویت جهان اسلام نگاه می‌کنندبه  گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد حیدره» قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن در مراسم افتتاح غرفه یمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: به خاطر دعوت و میزبانی‌ای که از ما شده، متشکریم. جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که دارای ریشه‌های بسیار عمیق تاریخی و فرهنگی است و ما این را در مردم ایران که داری وحدت هستند، مشاهده کردیم.

وی افزود: روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و یمن پس از به وجود آمدن دین اسلام دارای مشترکات زیادی شد و یکی از آن‌ها وجود یک پیامبر و قبله مشترک است که باعث شده در بسیاری از کار‌های فرهنگی شریک باشیم.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن ادامه داد: شهید سید حسین بدرالدین در اوایل انقلاب اسلامی پیرو امام خمینی (ره) در آمد که باعث شد ما بسیار از تجربیات و عبرت‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم و این روحیه انقلابی را به مردم یمن تزریق کنیم.

حیدره گفت: ایران و یمن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت اول در جهان اسلام نگاه می‌کنند و این مسئله به یک پیوند نزدیک بین ایران و یمن بدل شده است. ما به ارزش‌های فلسطین پایبند هستیم و خواهیم ماند.

وی افزود: مسئله دیگر ولایت و برائت است، ما دشمنان مشترکی داریم که از آنها بیزار هستیم. دشمنان خدا و انسانیست صهیونیست‌ها هستند و ما پیرو اولیای خدا هستیم. عملیات طوفان الاقصی دوستی ما را بیشتر کرده و ثابت کرد ما با وحدت امت اسلامی فعالیت می‌کنیم. امیدواریم حضور ما در نمایشگاه ما گامی در اتحاد امت اسلامی باشد.

قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن بیان داشت: صهیونیست دشمن مشترک ماست که از آن بیزاریم و ما با شما در یک جبهه‌ایم. حادثه طوفان الاقصی وحدت و دوستی ما را بیشتر کرد و نشان داد ما و شما وحدت داریم. امیدواریم فعالیت‌های نمایشگاه به تقویت وحدت و پایبندی در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در نمایشگاه کتاب، غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها