رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

رژیم صهیونیستی عامدانه اماکن مذهبی را ویران می‌کند

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مسئله غزه مسئله‌ای منطقه‌ای نیست، بلکه جهانی است، گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه عامدانه به اماکن مذهبی حمله و ویران می‌کند؛ این در حالی است که هیچ دین و آئینی اقدامات آن‌ها را تائید نمی‌کند.
کد خبر: ۶۶۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ - 07May 2024

رژیم صهیونیستی عامدانه اماکن مذهبی را ویران می‌کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست هم‌اندیشی بین‌المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه که صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با ابراز تاسف از اینکه که برخی  قدرت‌ها از حق وتوی خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برخی تلاش می‌کنند جنگ غزه را در حد یک نزاع مذهبی و دینی پایین بیاورند. حتی تلاش دارند تا این جنگ را یک موضوع و رخداد منطقه‌ای نشان دهند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: حقیقت امر این است که مسئله فلسطین و غزه امروز یک نزاع دینی نیست. شاهد آن هم این است که اگر از ادیان مختلف در مورد آن پرسش کنیم که آن چیزی که در غزه می‌گذرد را بر اساس معارف و مفاهیم دینی تائید می‌کنید، با نه؟ پاسخ منفی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی غصبی است که با حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ دنیا ایجاد شده و ادامه حیات می‌دهد. حال این رژیم تصمیم به قتل‌عام هزاران زن و مرد و کودک گرفته است.

آیت‌الله رشاد اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه آشکارا به خانه‌ها و اماکن مسکونی حمله می‌کند. آن هم خانه‌هایی که هیچ سلاح و تجهیزات دفاعی و نظامی در آن‌ها وجود ندارد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه عمدا به معابد و اماکن مذهبی حمله کرده است و بسیاری از آن‌ها را ویران کرده است؛ این در حالی است که هیچ دین و آئینی اقدامات آن‌ها را تائید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مسئله غزه حتی مسئله‌ای منطقه‌ای هم نیست. زیرا این جنگ و این بحران امروز جهانی و انسانی شده است و شاهد هستیم که ابعاد مختلف آن در ابعاد جهانی گسترش یافته و بازتاب پیدا کرده است.

آیت‌الله رشاد افزود: با آغاز جنگ غزه شاهد بودیم که وزارتخانه‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند و فرماندهی ارنش به آمریکایی‌ها سپرده شد؛ این درحالی است که حجم و میزان کمک‌های قدرت‌های غربی به رژیم صهیونیستی بسیار زیاد بوده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی فقط به حوزه نظامی محدود نمانده است و شاهد هستیم که کشورهای غربی و آمریکا در حوزه‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای نیز از این رژیم حمایت فراوانی را به عمل آورده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در حین انجام پشتیبانی‌های فراوان از رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم که در روزهای نخست جنگ غزه، رئیس جمهور وقیح و بی‌شرم آمریکای مدعی اداره جهان صریحا اعلام کرد که اگر تا امروز اسرائیلی هم وجود نداشت، آن را هم اکنون ایجاد می‌کردیم. این به معنای این است که آمریکا این رژیم را ایجاد کرده و خودش هم از آن حمایت می‌کند.

آیت‌الله رشاد اضافه کرد: قدرت‌هایی که از آنها به عنوان قدرت‌های جهان‌خوار تعبیر می‌شود فقط در فلسطین و غزه به مردم ظلم و ستم نمی‌کنند بلکه این اقدامات خودشان را در سراسر جهان و حتی در اروپا هم انجام می‌دهند. نمونه آن شکل‌گیری «مارکسیسم» در اروپا بود که به دنبال خود قتل‌عام‌ها و نسل‌کشی فراوانی را در «بوسنی و هرزگوین» پدید آورد. در آنجا هم همان قدرت‌هایی دخالت داشتند که در حال حاضر در جنگ غزه دست دارند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) هم بسیار خوب فرمودند که هرجا فتنه‌ای است، زیر سر آمریکا است و هرچه فریاد دارید باید بر سر آمریکا بزنید.

وی اظهار داشت: همانگونه که روند و عملکرد استعمار در دهه‌های اخیر تغییر کرده است، جنگ جهانی هم دگرگون شده است و دیگر قرار نیست نیمی از جهان در یک طرف و نیمی دیگر در طرف دیگر قرار بگیرند و به هم حمله کرده و یکدیگر را مورد هجمه قرار بدهند. امروز این جنگ یک جنگ جهانی است و به این صورت که در یک طرف مستضعفان، آزادی‌خواهان و انسان دوستان جهان قرار دارند و در طرف دیگر چند کشور هستند که یک عروسک را در منطقه غرب آسیا ایجاد کردند قرار دارند.

آیت‌الله رشاد تصریح کرد: شما ببینید در کجای دنیا بیشتر از غرب آسیا، اعتراض، فریاد و مقاومت وجود دارد؟ در این روزها مشاهده می‌کنید که دانشگاهیان بیشترین اعتراض و واکنش اعتراضی و انقلابی را از خودشان نشان می‌دهند. این دانشجویان، آمریکایی، مسیحی، یهودی و مسلمان هستند و این به دلیل دانشجو بودن، نخبه بودن و فرهنگی بودن آنها است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: جمعیتی که از غیرمسلمانان و غیر هم‌کیشان مردم غزه در دنیا اعتراض می‌کنند بسیار بیشتر از مسلمانان هستند. ما امروزه شاهد هستیم که مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی عملا به میدان آمدند و مسئله هم یک منطقه و یک سرزمین نیست، بلکه مسئله جهانی است و به وضوح می‌بینیم که امروز ملت‌های آمریکا و اروپا معترض سیاست‌های دولت خودشان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه در مورد کشورهای منطقه خودمان هم باید بگویم که برخی از این دولت‌ها وابسته و مزدور و یا اینکه می‌ترسند و ترسو هستند. این درحالی است که مردم مسلمان منطقه معترض هستند و طرفدار غزه و فلسطین هستند.

آیت‌الله رشاد در پایان تصریح کرد: امروز در مسئله غزه شاهد هستیم که انسانیت و ضدانسانیت در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و در مقابل هم ایستاده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها