معاون هماهنگ‌کننده ارتش: 

ارتش از توانمندی لازم جهت تأمین نیازهای خود برخوردار است

امیر دریادار سیاری گفت: ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم نیاز‌های آینده ارتش را با وجود همه تغییراتی که در فناوری‌های مختلف به وجود آمده است، تأمین کنیم.
کد خبر: ۶۶۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰ - 06May 2024

دریادار سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آیین تجلیل از فرماندهان، اساتید و دست‌اندرکاران تربیت و آموزش و برترین‌های مهارت‌آموزی ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها اظهار داشت: نیرو و سرمایه انسانی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه سرمایه انسانی تربیت‌شده، آموزش‌دیده و با مهارت می‌تواند سازمان را رشد دهد، گفت: در دنیای پر رقابت، آن چیزی که موجب بالندگی و سرافرازی سازمان‌ها می‌شود، سرمایه انسانی و انسان‌ها هستند.

وی ادامه داد: نبودِ نیروی انسانی بالنده و کیفی در سازمان موجب عقب‌ماندگی سازمان می‌شود و قطعا سازمان مسیر معکوس را طی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: برای اینکه آینده ارتش را بسازیم، باید به نیروی انسانی و سرمایه انسانی توجه ویژه داشته باشیم و در تربیت و آموزش آینده‌سازان دقت کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه توجه به رشد، تربیت، مهارت و دانش سرمایه انسانی از موضوعات مهمی است که باید همیشه در دستور کار باشد، عنوان کرد: جایگاه اساتید و مربیان برتر بسیار بالاست که با ایثارگری و ازخودگذشتگی، سرمایه انسانی را تربیت کرده و آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه خاص به جایگاه اساتید و مربیان حوزه تربیت و آموزش در ارتش، تأکید کرد: آموزش سرمایه انسانی در ارتش باید با نگاه و توجه به آینده باشد؛ چرا که آینده و تهدیدات آن زمان متفاوت است؛ لذا اساتید باید تهدیدات آینده را به خوبی شناخته و بر اساس آن، دانشجویان را آموزش دهند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: محیط آینده متغیر، و فناوری‌ها، سلاح و تجهیزات به صورت مستمر در حال تغییر است؛ لذا بایستی اساتید آینده‌نگر باشند و آموزش‌ها بر اساس نیاز‌های آینده برنامه‌ریزی شود.

امیر سیاری بیان کرد: باید مراقب باشیم که دچار غافلگیری فناورانه نشویم؛ چرا که فناوری دائماً در حال تغییر است؛ لذا باید تلاش کنیم که همراه با فناوری پیش برویم و آموزش و تربیت به‌روز باشد.

وی در خصوص آموزش خانواده‌های کارکنان ارتش گفت: با بهره‌گیری از تدابیر فرمانده کل ارتش، در زمینه آموزش خانواده‌های ارتشی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. نمایشگاهی که سال گذشته در همین زمینه در ستاد ارتش برپا شد، اهمیت کار آموزش و توجه به مبحث تربیت در نیروی انسانی را به خوبی مشخص کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه نوع تربیت و آموزش در ارتش بسیار متفاوت از سایر سازمان‌هاست، عنوان کرد: ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم نیاز‌های آینده ارتش را با وجود همه تغییراتی که در فناوری‌های مختلف به وجود آمده است، تأمین کنیم.

دریادار سیاری خطاب به فرماندهان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند که آموزش، اولویت اول فرماندهان باشد؛ لذا باید مراقب باشیم که دچار غفلت و روزمرگی نشویم؛ بلکه مطالعه، پژوهش و به‌روز بودن را در دستور کار داشته باشیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار