رئیس جمهور در نشست هیئت دولت با استانداران کشور:

مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیسی گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۶۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ - 05May 2024

.به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به مدیران عالی دولت، اظهار داشت: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه صاحبان قلم، بیان و سخن و هر کس که در هر حوزه‌ای تاثیرگذاری دارد باید برای امید‌آفرینی و ارتقای امید جامعه تلاش کند، افزود: دشمن به دنبال یاس‌آفرینی است و ما باید برای امید‌آفرینی تلاش کنیم. کارگزاران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند. مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند و از سوی دیگر باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد، چرا که مردم صداقت را بیش از هر چیز می‌پسندند.

رئیسی با اشاره به اینکه آنچه بیش از هر عامل دیگری دولت را در دل‌های مردم عزیز کرده و امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌بخشد، ارتباط صادقانه کارگزاران با مردم است، اظهار داشت: کارگزاران باید با مردم ارتباط علی‌الدوام داشته باشند؛ در کنار ارتباط با مردمی که در اجتماعات حضور می‌یابند، باید برای ارتباط گرفتن با آن دسته از مردمی که به هر دلیل دچار زمینه‌های ذهنی هستند و در اجتماعات شرکت نمی‌کنند نیز تلاش و ساز و کار مناسب ایجاد نمایید و ارتباط خود به عنوان اعضای دولت را با آحاد مردم تقویت کنید.

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق تصریح کرد: این عملیات به ارتقای اقتدار، قدرت، عزت و امید ملت ایران انجامید و به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ زندگی این ملت از سویی نشان داد ایرانیان ملتی هستند که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را در باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در بالاترین رده‌ها و جزو قدرت‌های مطرح قرار داد، صرفا با اتکال به خدا انجام شد.

وی درخصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد. 

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود.  در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

رئیسی گفت: استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند، سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضع خارج شوند

وی اظهار کرد: وزرا نسبت به پیگیری مسائلی که استانداران مطرح می‌کنند به موقع عمل کنند. راهبرد اساسی دولت این است؛ هرکاری که به نفع مردم است، به‌موقع و در زمان خودش انجام شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها