در تهران انجام شد؛

تشییع پیکر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» از شهدای تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، در خیابان شهید سپهبد قرنی تا ساختمان وزارت آموزش و پرورش تشییع و سپس مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام در این وزارت‌خانه برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ - 05May 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» از شهدای تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز (یک‌شنبه) همزمان با هفته معلم و ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از خیابان شهید سپهبد قرنی تا ساختمان وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان این وزارتخانه، جمعی از معلمان، دانش‌آموزان و عموم مردم تشییع شد.

تشییع‌کنندگان پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» که پس از گذشت ۳۹ سال به وطن بازگشته است را بر روی دستان خود با شعارهای «یا حسین (ع)»، «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب‌وبلا آمده» و مدیحه‌سرایی مادحین اهل‌ بیت (علیهم‌السلام) تشییع کرده و پیکر این شهید والامقام را برای برگزاری مراسم وداع، تا ساختمان وزارت آموزش و پرورش مشایعت کردند.

پیکر مطهر شهید یوسفیه پس از ورود به ساختمان وزارت آموزش و پرورش، در داخل ساختمان این وزارتخانه تشییع شد تا عطر و بوی ایثار و شهادت در آن‌جا طنین‌انداز شود و سپس پیکر این شهید والامقام به داخل نمازخانه این وزارتخانه برده شده و مراسم وداع با وی، در فضایی معنوی همراه با مدیحه‌سرایی و عطر حضور پرچم متبرک حرم حضرت رقیه (س)، با حضور همسر، فرزند و برادر شهید برگزار شد.

تشییع پیکر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در وزارت آموزش و پرورش + فیلم

فرزند شهید یوسفیه در این مراسم، درحالی که بالای تابوت مطهر پدر شهید خود ایستاده بود و مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر سر او سربند «لبیک یا حسین (ع)» را بسته بودند، گفت: «پدر من بزرگ بود؛ خیلی بزرگ بود؛ اما به‌جای این‌که پدرم من را در آغوش بگیرد، من او را در آغوش گرفتم».

«رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش نیز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در نمازخانه این وزارت‌خانه، بر سر تابوت معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» حضور یافت و در سخنانی اظهار داشت: به این شهید والامقام قول می‌دهیم که دانش‌آموزان خود را با هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی تربیت کنیم. (بیشتر بخوانید)

قرار است پیکر مطهر شهید یوسفیه، فردا (دوشنبه) ساعت ۱۰ از میدان امام حسین (ع) ورامین به سوی میدان امام خمینی (ره) این شهر با حضور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تشییع شده و سپس پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین به خاک سپرده شود.

معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» از ورامین با عضویت بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر ۹»، در منطقه «چوارته» به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها