مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

شهید «عباس ملک مکان بواناتی» شهید شاخص سال۱۴۰۳ بسیج هنرمندان فارس انتخاب شد

«موسوی» با بیان اینکه شهید «عباس ملک مکان بواناتی» شهید شاخص سال۱۴۰۳ بسیج هنرمندان فارس انتخاب شده است، به تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب پرداخت.
کد خبر: ۶۵۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ - 03April 2024
شهید «عباس ملک مکان بواناتی» شهید شاخص سال۱۴۰۳ بسیج هنرمندان فارس انتخاب شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس و مدیر حوزه هنری استان برگزار شد.
 
«سیدمصطفی موسوی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این نشست با بیان اهمیت هفته هنر انقلاب، اظهار داشت: ستاد‌های شهرستانی در این راستا تشکیل و برنامه‌های ابلاغی ارسال شد.
 
وی با بیان اینکه شهید شاخص امسال هنرمندان فارس شهید عباس ملک مکان بواناتی است، ادامه داد: از آنجا که در راستای معرفی شهید شاخص، باید تولیداتی هم باشد، فیلم مستند زندگی این شهید عزیز در دستور کار است.
 
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با تشریح برنامه‌های این هفته، از رونمایی نماهنگ شهر شکوه، دو تله فیلم، تجلیل از هنرمندان استان، اجرای ۲۰ مورد تاتر خیابانی در شهرستان‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات مختلف از جمله ققنوس قلم با موضوع غزه و فلسطین، راه‌اندازی تور حافظ و سعدی‌شناسی، طرح دولت قرآن، ویژه برنامه هنر فتح قله‌ها، جشنواره آثار هنری در لارستان، رونمایی از طرح دیوارنگاره حرم مطهر شاهچراغ (ع) از حمله این برنامه‌ها است.
 
به گفته این مقام مسئول، در راستای برگزاری اجلاسه امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس، تولید فیلم سینمایی با موضوع ترور در حرم مطهر شاه‌چراغ از هفته هنر و حمایت ۲۰ فیلم کوتاه، و کتابت قزآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی انجام می‌شود.
 
در ادامه این نشست، سید مهدی موحد، قائم مقام حوزه هنری فارس هم با اشاره به فرایند انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: چهره هنر انقلاب اسلامی هر ساله با بررسی فعالیت‌های هنرمندان در سال گذشته انتخاب می‌شود که با ۹ ملاک مختلف ارزیابی خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه امسال انتخاب چهره سال از میان ۱۳۰ هنرمند بود، ادامه داد: چهره سال در ۶ رشته اصلی نامزد‌ها معرفی و بعد از ماه مبارک رمضان چهره برتر هر رشته و در نهایت چهره شاخص سال معرفی می‌شود.
 
قائم مقام حوزه هنری فارس، گفت: نیاز داریم مفهوم هنر انقلاب اسلامی نیاز به یک مرور مجدد است، چرا که ما هنر کارآمد و مورد نیاز جامعه را مصداق هنر انقلاب اسلامی می‌دانیم.
 
وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ یک سنت تحول ۶ ساله تعریف شده که امسال در سه ساله دوم، مدارس هنری در بخش آموزش، دو باشگاه سرود و تئاتر داریم، افزود: عموم مخاطب ما نوجوان و جوان است و چهار باشگاه هنری طوبی ویژه حوزه‌های علمیه، از جمله این باشگاه‌ها است.
 
موحد با اشاره به تمرکز بر روی شهرستان‌ها، از کاروان ادبی سیمرغ در این راستا خبر داد و افزود: دفتر هنر‌مردمی با سه قسمت هنر محلات، هنر عشایر و دفتر هنر چلچراغ و دفتر هنر افغانستان از حمله مواردی است که به فعالیت‌های حوزه هنری افزوده شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار