طرح آمریکا برای حمله رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا پیشنهاد تشکیل اتاق فرماندهی مشترک و انجام عملیات محدود توسط در رفح را مطرح کرده است.
کد خبر: ۶۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ - 31March 2024

طرح آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح: اتاق فرماندهی مشترک و عملیات محدودبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه فلسطینی الحدث، درحالی‌که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن به سر می‌برد، چارلز براون رئیس ستاد مشترک آمریکا در گفتگو با همتای صهیونیستش پیشنهاد ویژه‌ای را درباره حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه مطرح کرده است.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند: براساس طرح آمریکا، تجهیزات ویژه‌ای در مرز با مصر نصب شده و مرز‌ها پس از بسته شدن با استفاده از دوربین و فناوری مدرن کنترل خواهد شد. همچنین رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی به محاصره درخواهد آمد.

در طرح پیشنهادی آمریکا، عملیات نظامی و پیشروی محدود در مناطق مشخص و با استناد به اطلاعات جاسوسی به دست آمده، انجام خواهد گرفت و رژیم اشغالگر یک اتاق عملیات مشترک با آمریکا با هدف هماهنگی فعالیت‌ها در جنوب نوار غزه ایجاد خواهند کرد.

رسانه‌های صهیونیست همچنین از فقدان هرگونه طرحی از سوی رژیم صهیونیستی برای مرحله پس از پایان جنگ در نوار غزه و عدم تعیین مسئول اداره امور غزه اظهار نارضایتی کرده اند.

وزرای امور خارجه مصر، اردن، عربستان، قطر و امارات ۱۰ روز پیش با هدف ارائه دیدگاه‌هایشان درباره حل قضیه فلسطین با همتای آمریکایی شان آنتونی بلینکن دیدار کردند. وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار، طرح استقرار نیرو‌های مشترک عربی در کرانه باختری و نوار غزه را مطرح کرد که این پیشنهاد با مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش حماس مواجه شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار