مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

مردم با استقامت مثال‌زدنی در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان نظام تا پای جان ایستاده‌اند

سردار «خوشبخت» با بیان اینکه مردم با استقامت مثال‌زدنی در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان نظام تا پای جان ایستاده‌اند، گفت: حضور یکپارچه و معنادار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خط بطلانی بر جنگ تمام‌عیار ترکیبی و توطئه دشمنان و ضدانقلاب تحت حمایت جبهه استکبار و نظام سلطه کشید.
کد خبر: ۶۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ - 30March 2024

مردم با استقامت مثال‌زدنی در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان نظام تا پای جان ایستاده‌اندسردار سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، درخصوص روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی(ره)  همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸.۲ درصد واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل پس از آن، این روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

سردار خوشبخت گفت: پس از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد در ۱۲ فرودین نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

وی افزود: امام راحل از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند. به طوری که بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کردند. این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آن‌ها موج می‌زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می‌توانند بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند. همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را که کتاب وحی آن را نوید می‌دهد.

وی بیان داشت: هر چند در راه حفظ آن‌ها زخم‌هایی را از سوی دشمنان خارجی و انقلابی نمایان داخلی تحمل کرده است، ولی با صلابت تمام به راه سترگ و با شکوه خود یعنی استقرار تمدن بزرگ اسلامی ادامه می‌دهد.

سردار خوشبخت افزود: مقام معظم رهبری در تبیین واژه جمهوری اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی، از لحاظ معنای تحت‌اللفظی بر ۲ پایه استوار است: یکی جمهور مردم، یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، این‌ها هستند که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می‌کنند و دیگری اسلامی یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است. این یک امر طبیعی است. در کشوری که اکثریت قریب به تمام آن مسلمان هستند، اگر حکومتی مردمی است، پس اسلامی هم هست.

این مسئول با تاکید بر اینکه در طول بیش از ۴۴ سال بعد از تأسیس نظام جمهوری اسلامی، مردم غیور و بصیر ایران، هزینه بسیاری برای پاسداشت و دفاع از این دستاورد ارزشمند در مقاطع مختلف داده اند، خاطرنشان کرد: عموم مردم با استقامت مثال‌زدنی در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان نظام تا پای جان ایستاده‌اند و به انحای مختلف حمایت و پشتیبانی خود را با وجود برخی مشکلات و سختی‌ها ابراز داشته اند.

وی یادآور شد: آخرین نمونه‌های بارز آن، حضور یکپارچه و معنادار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اخیر بود که خط بطلانی بر جنگ تمام عیار ترکیبی و توطئه دشمنان و ضدانقلاب تحت حمایت جبهه استکبار و نظام سلطه در سال گذشته کشید و قطعاً این روند در ادامه مراحل تکاملی انقلاب اسلامی تا تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار