نماینده ولی فقیه در استان فارس:

آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد

آیت الله «دژکام» با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: آموزش و پرورش در تحقق این پیام نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۶۵۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ - 23March 2024
آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبری نقش مهمی داردبه گزارش دفاع‌پرس فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» دردیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از مسئولان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش فارس شهر شیراز اظهار داشت: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌آموزی وضعیت مطلوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست گفت: باید در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند، فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.
 
آیت الله دژکام همچنین به سند تحول دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت در این سند به مسئله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید اشارات خوبی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: راه تحقق فرمایش رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.
 
فرشید قاسمی گفت: امروزه خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و ما شاهد این هستیم که فرزندان‌شان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها روانه می‌کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.
 
قاسمی از امام جمعه شیراز درخواست کرد تا در خصوص نهضت ساخت هنرستان و تجهیز آن‌ها وخصوصاً استفاده از ظرفیت خیرین در این خصوص عنایت ویژه‌ای داشته باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار