مادر شهید «افشین عبدی»:

مین‌های جنگی، شهادت را برای افشین رقم زدند

زهرا فرخی مادر شهید «افشین عبدی» در خاطراتی از فرزند شهیدش با بغض در گلو گفت: «پسری بسیار مهربان و دلسوز بود به هر نیازمندی که می‌رسید کمکش می‌کرد. هدفش این بود که بعد از سربازی به دانشگاه برود که قسمت و تقدیرش شهادت بود.»، اما در حین مأموریت بر اثر انفجار مین‌هایی که یادگار جنگ تحمیلی بود به قافله شهدای این سرزمین پیوست.
کد خبر: ۶۵۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 23March 2024

مین‌های جنگی، شهادت را برای افشین رقم زدندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «افشین عبدی»، در ششمین روز از خرداد سال ۱۳۶۷ در روستای توره از توابع شهرستان شازند، دیده به جهان گشود. فرزند اول خانواده‌ای متدین و مذهبی بود و با آمدنش در فصل بهار طراوت و تازگی را به زندگی پدر و مادر هدیه داد. پس از او خواهر و برادران کوچک‌تری هم به دنیا آمدند و زینت‌بخش زندگی خانوادگی آن‌ها شدند.

شور و اشتیاق کامل بود و زندگی به زیباترین حالت ممکن می‌گذشت. افشین به درس خواندن علاقه داشت و می‌کوشید تا درسش را بخواند؛ بنابراین وارد دبستان شد و تا سوم دبیرستان درس خواند، اما پس از اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل نداد.

از همان نوجوانی و جوانی رفتار ویژه و مهربانی زیادی که داشت او را از دیگران متمایز می‌کرد. لبخند بر صورتش نقاشی شده بود و مهربانی در وجودش جریان داشت. به احکام دین اهمیت زیادی می‌داد و برای شهیدان ارزش و احترام بسیاری قائل بود.

با همین رفتار و کردار در نظر همه بسیار گرامی شده بود تا اینکه موعد رفتن به سربازی فرا رسید، به عنوان سرباز نیروی انتظامی به خدمت اعزام شد.

در منطقه بانه مشغول به خدمت شد و پس از ۲ ماه خدمت صادقانه در راه وطن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ در حین مأموریت بر اثر انفجار مین‌هایی که یادگار جنگ تحمیلی بود به قافله شهدای این سرزمین پیوست و پیکرش در گلزار شهدای اراک آرام گرفت.

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار