رئیس پلیس راهور فراجا:

رتبه بندی رانندگان طرحی برای پیشگیری از تصادفات/ افزایش نرخ جریمه‌ها

سردار «حسینی» از افزایش نرخ جریمه‌ها در سال جدید خبر داد و رتبه بندی رانندگان را از جمله طرح‌های راهور برای پیشگیری از تصادفات عنوان کرد.
کد خبر: ۶۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ - 13March 2024

رتبه بندی رانندگان طرحی برای پیشگیری از تصادفات/ افزایش نرخ جریمه‌هابه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا امروز در جلسه شورای ترافیک مازندران با بیان اینکه هشت درصد از تردد‌های کشور در استان مازندران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تردد در محور‌های شمالی نظیر هراز، چالوس و سوادکوه فقط مختص ایام تعطیل نیست بلکه در همه ایام سال شاهد حجم تردد در این محور‌ها هستیم.

وی با بیان این که تقویت رده پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران جزو برنامه‌های فراجاست، افزود: تقویت ناوگان خودرویی و موتوری پلیس راهور استان در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد و تقویت ناوگان خودرویی جاده‌ای و موتور سیکلت‌ها از برنامه‌ها است.

وی با تأکید بر این که باید ابزار‌ها و شیوه‌های خود را متحول و به روز کنیم، ادامه داد: در سال آینده با استفاده از یک روشی باید بتوانیم بخش خصوصی را وارد کار کنیم و به عنوان بدنه اجرای کار مورد استفاده قرار دهیم.

سردار حسینی مؤلفه خودرو و جاده را در مدیریت ترافیک و پیشگیری از حوادث مؤثر خواند و گفت: نقش و سهم عامل انسانی در بروز این حوادث و یا پیشگیری از آن بسیار مهم است و اقدامات سلبی و تشویقی می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه اظهار داشت: در سال آینده نسبت به اخذ مجوز برای مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک دارای تجهیزات اقدام می‌شود تا در کنار پلیس بتوانند و به کارگیری تجهیزات نسبت به ارتقای توانمندی‌ها اقدام شود.

سردار حسینی افزایش نرخ جریمه‌ها را از دستور کار‌های هیئت دولت بیان کرد و گفت: این مصوبه در کمیسیون عمومی تأیید شده است، زیرا نرخ مجازات به گونه‌ای باشد که ارتکاب جرم مقرون به صرفه نباشد و این مسأله امروز تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات سلبی باید ابزار‌های تشویقی نیز در دستور کار قرار گیرد و در این راستا نیز طرحی به عنوان رتبه‌بندی رانندگان تهیه شده است و در این زمینه رانندگان خوب و یا گواهینامه‌های خوب رده‌بندی شده و کسانی که رتبه و یا گرید یک را در ارزیابی‌های رانندگی کسب کنند می‌توانند از امتیازات ویژه در استفاده از امکانات مختلف مثل بیمه نامه، عوارض سالیانه، مالیات، خدمات عمومی، فرهنگی و ... بهره مند می‌شوند.

سردار حسینی خواستار راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در حاشیه راه‌ها برای تشویق مردم برای استراحت شد و با تاکید بر اینکه باید سرعت‌ها در رانندگی مدیریت شود، به تغییر الگوی سفر در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: اکنون الگو‌های سفر به سمت تردد‌های بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب می‌تواند امکان خستگی و خواب آلودگی را بالا برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار