یادداشت/ محسن حیران

«شهادت» پلی در رسیدن به معبود

شهادت پلی در رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و ثابت قدم خط سرخ امام حسین (ع) را با خون خود تضمین کرده و راه شهادت را به ما می‌آموزند.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 11March 2024

«شهادت» پلی در رسیدن به معبود/// اتونشرگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ سرگرد «محسن حیران» معاون اجتماعی مرزبانی خراسان جنوبی؛ شهدا انسان‌های کامل، سند افتخار، پایه‌گذار امنیت و عزت کشور بوده که در محضر خداوند متعال، اجر و جایگاهی والا دارند لذا شکوه و سربلندی ایران اسلامی مرهون ایثار و ازجان گذشتگی دلیر مردانی است که با نثار جان خود امنیت و آرامش را به جامعه هدیه می‌دهند.

امروز مرزبانی به‌عنوان یکی از نقاط اقتدارآفرین برای فرماندهی انتظامی کشور است که زمینه‌ساز این اقتدار حضور جوانان مؤمن، انقلابی و با بصیرتی است که به تأسی از سیره و روش شهدا و تبعیت از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مشغول حفظ و حراست از مرز‌های میهن اسلامی است.

جوانانی که امام سجاد (ع) در حق آنان دعا کردند و به دور از خانواده و در شرایط سخت آب و هوایی (گرمای بالای ۴۰ درجه و سرمای زیر ۲۰ درجه) ذره‌ای از نگهبانی و حراست از مرز غافل نمی‌شوند. حقیقتا این رزمندگان  بی‌ادعای مرزبانانی ستودنی هستند چرا که بدون هیچ ادعایی این سختی‌ها را به جان می‌خرند تا امنیت و اقتدار کشور زیر سؤال نرود.

به واسطه همین جانفشانی‌های مرزداران و مرزبانان ما در ۳۸۰ کیلومتر مرز استان خراسان جنوبی با افغانستان با وجود مشکلات و سختی‌های کاری و با حضور ارتش قهرمان و ظفرمند چتر امنیتی واطلاعاتی بر مرز‌ها مسلط و به‌عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های مرزی کشور هستیم.

ما سربازان امام خامنه‌ای عزیز با همکاری  و همراهی شما مردم غیور و انقلابی استان نمی‌گذاریم کسی نگاه چپی به مرز‌های مقدس ما بکند و چشمان این نگاه را کور خواهیم کرد. اما اشرار مسلح و معاندین نظام که امنیت کشور را نشانه رفته‌اند، بدانند این شرارت‌ها هرگز خللی در عزم راسخ حافظان نظم و امنیت وارد نخواهد ساخت و سبزپوشان و مرزبانان جان برکف همواره تا آخرین قطره خون خود حافظ این مرز و بوم هستند و ادامه‌دهنده راه همرزمان شهیدشان خواهند بود.

اگر امروز مرزبان عزیزمان «موذن» را از دست دادیم، فردا موذن‌های زیادی برای دفاع از کیان و حراست از مرز‌های کشور صف خواهند کشید و مشتاق خدمت در این لباس خواهند بود چرا که دعای امام سجاد (ع) در جانشان و روحشان نفوذ و با تمام وجود درک کرده‌اند.

یقیناً شهادت پلی در رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و ثابت قدم خط سرخ امام حسین (ع) را با خون خود تضمین کرده و راه شهادت را به ما می‌آموزند.

بی‌شک یاد و خاطره ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه مرزبانی استان، آنانی که با تأسی از آیه شریفه «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ» جان خود را در راه ایجاد نظم، آرامش و مبارزه با معاندین کور در طبق اخلاص گذاشته، در فکر و ذهن مردم قدر شناس ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

ملت بزرگ ایران سرافراز است به رشادت و از خود گذشتگی این بزرگ‌مردان که جان خود را وقف خدمت به مردم و امنیت و آرامش جامعه و به خصوص مرزهای پهناور کشور کرده و سبکبال و عاشقانه به سمت معشوق الهی رهسپار شدند.                                        

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار