کارشناس مسائل سیاسی:

مردم از مجلس جدید گره‌گشايی می‌خواهند

ایمانی، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مجلس جدید و امیدبخشی آن، گفت: «پس از انتخابات مردم نگاهشان به آینده است و انتظار دارند دغدغه‌های آن‌ها پاسخ داده شود.»
کد خبر: ۶۵۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 10March 2024

مردم از مجلس جدید گره‌گشايی می‌خواهندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ناصر ایمانی» کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تأکیدات و رهنمود‌های رهبری درباره مجلس، اظهار داشت: «اگر هم رهبر معظم انقلاب احساس کردند چند روز پس از رأی‌گیری، مواضع و سخنانی را بیان کنند به این خاطر بود که بتوانند جلوی برخی هتاکی‌ها را نسبت به مجلس آینده بگیرند.»

وی با اشاره به تبیین مجلس آینده از نگاه رهبری، تصریح کرد: «برخی منتخبان موضوعات و مواضعی را مطرح می‌کردند که تند و هتاکانه بود، اگر این‌چنین ادامه پیدا می‌کرد چه‌بسا چهره خوبی از مجلس آینده نباشد.»

تأثیر حواشی بر هیأت رئیسه 

وی ادامه داد: «حتی ممکن است هیأت رئیسه نیز به دلیل این حواشی مطلوب نباشد و برخی به‌خاطر چنین مسائلی وارد هیأت رئیسه نشوند؛ چراکه شاید در معرض اتهام قرار گیرند. وقتی این‌گونه تصوری باشد، ممکن است مجلس محافظه‌کار و یا تندرو شود. آن زمان است که به جای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌ها باید شاهد پرخاشگری‌ها بود.»

ایمانی یادآور شد: «اگر به جای امیدواری، احساسات و یا اختلافات دامن زده شود، مجلس از کارایی می‌افتد و آن‌گونه که رهبری تأکید کردند؛ وقتی که مجلس شورای اسلامی دچار دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی گوناگون این‌جوری شد، از کار اصلی خودش باز می‌ماند. به‌طور طبیعی دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع می‌شود از اینکه این‌ها به کارشان برسند.»

شادمانی و گره‌گشایی جدید در مجلس 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مجلس آینده، گفت: «مجلس جدید که تشکیل می‌شود، چهره‌ها و توانایی‌های جدید دارد. آینده‌نگری‌هایی هم دارد. مسائلی که به‌نوعی شادمانی برای مجلس جدید ایجاد کرده است که می‌تواند گره‌گشایی کند.»

وی با اشاره به اینکه منتخبان جدید به امید‌های تازه و دستاورد‌های آن بیندیشند، گفت: «بهتر است منتخبان جدید، احساسشان این باشد که خون جدید وارد شده و امید جدید داشته باشند تا مطالبات و دغدغه‌های مردمی که همان اقتصاد است رو به بهبودی گام بردارد.»

روایت امیدبخشی 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: «البته به فرموده مقام معظم رهبری؛ تشکیل هر مجلس جدیدی برای کشور یک سرمایه باارزش و مورد استفاده است. باید این را قدر دانست. مثل یک خونی در رگ‌های مجموعه سیاسی و اجتماعی کشور جاری می‌شود. قطعا حادثه شیرینی است. البته عواملی هم وجود دارد که می‌تواند این شیرینی را از بین ببرد. آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است. این شیرینی مجلس جدید را این‌جور چیز‌ها از بین می‌برد. لازم است همان‌طور که رهبری اشاره کردند شیرینی تلاش‌ها و اقدامات مؤثر منتخبان جدید را برای مردم شاهد باشیم.» 

منبع: صبح نو

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها