نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

روح لطیف و عاطفه اردبیلی‌ها ریشه در اعتقادات معنوی آن‌ها دارد

آیت‌الله «عاملی» گفت: روح لطیف و مهربان اهالی استان اردبیل ریشه در اعتقادات و باور‌های دینی، اعتقادی و معنوی آن‌ها دارد.
کد خبر: ۶۵۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ - 10March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله سید «حسن عاملی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه روز گذشته (شنبه) در مراسم جشن آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های عاطفی و معنوی اهالی استان اردبیل، ما با تعدد مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری روبه‌رو هستیم که اشخاص و گروه‌های مختلف سعی می‌کنند تا در امر نیک و شایسته دستگیری از فقرا و نیازمندان پیشقدم شوند.

 وی تصریح کرد: این مؤسسات و مجموعه‌های خیریه در رفع گرفتاری‌های مردم به ویژه محرومان پیشقدم بوده و در عرصه‌های مختلف نظیر ساخت مسکن، بیمارستان، تأمین جهیزیه، حوزه بهداشت و درمان، حمایت از ایتام، بیماران خاص و... فعالیت دارند.

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید سیستم آموزشی ما به نحوی باشد تا قدرت روحی نسل آینده در مسیر درست تربیت و تعالی به بهترین رشد و بالندگی رسیده و ما شاهد حضور انسان‌هایی باشیم تا در غم و درد همنوع خود شریک بوده و احساس مسئولیت کنند.

 آیت‌الله عاملی افزود: تک‌خوری درجامعه شایسته نیست و در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان خیران و نیکوکاران دست به کار شدند تا مهنتی را از بین برده و گرهی را از مشکلات مردم بگشایند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بالاتر از عبادات فردی و اجتماعی، ما به روحیه تعاون، همکاری و همنوع دوستی در جامعه نیاز داریم تا در روز‌های سخت بتوانیم در کنار غم و شادی دیگران حضور داشته باشیم.

 آیت‌الله عاملی اضافه کرد: این احساس لطیف و عاطفی نشأت گرفته از اعتقادات معنوی و ارزشی است که در استان اردبیل سرشار بوده و در محلات و مناطق مختلف شهر‌ها و روستا‌ها شاهد فعالیت مراکز نیکوکاری، مؤسسات و مجموعه‌های خیریه متنوع هستیم.

 امام جمعه اردبیل بیان کرد: خیران امروز در این جشن گرد هم آمدند تا به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند تا خیران با دست پر مهر خود بتوانند دل این خانواده‌ها را شاد و مسرور کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها