یادواره شهید «محمد پارسا» در «فردوس» برگزار می‌شود

سرهنگ «امانتی» از برگزاری یادواره شهید «محمد پارسا» اولین فرمانده سپاه فردوس خبر داد و تبیین کرد: ۱۶ کمیته مختلف برای برگزار این یادواره تشکیل شده است و همچنین مأموریت‌ها و مسئولیت‌های این شهید و منش و رفتار اسلامی شهید به همراه پیام‌ها و وصیت‌نامه شهیدبه عنوان شاخصه‌های شهید استخراج شده است.
کد خبر: ۶۵۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 08March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ «محسن امانتی» فرمانده سپاه فردوس امروز (جمعه) در دیدار مدیران شهرستان فردوس با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی و کمترین امکانات در مقابل دشمنان سراپا مجهز به پیشرفته‌ترین ادوات جنگی ایستادگی کردند.

وی شهدا را شمع محفل بشریت دانست که با تقدیم جان‌های پاک خود راه ایثار و شهادت، جاودانگی ابدی را برای همه آزادگان و آزادی‌خواهان جهان هموار کردند، بیان داشت: شهدا سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌روند لذا همه ما موظف هستیم با برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

فرمانده سپاه فردوس برگزاری یادواره‌های شهدا را موجب بصیرت‌افزایی نوجوانان و جوانان جامعه  دانست و بییان داشت: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند، نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس در جامعه است که برگزاری یادواره شهدایکی از راه‌های انتقال این دستاورد‌ها است.

سرهنگ امانتی با بیان اینکه امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ شهادت را مورد هجمه قرار داده‌اند، افزود: ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان وظیفه همگانی است تا آن‌ها نتوانند با تحریف واقعیت‌ها به اهداف پلید خود دست یابند.

وی از برگزاری یادواره شهید «محمد پارسا» اولین فرمانده سپاه فردوس خبر داد و تبیین کرد: ۱۶ کمیته مختلف برای برگزار این یادواره تشکیل شده است و همچنین مأموریت‌ها و مسئولیت‌های این شهید و منش و رفتار اسلامی شهید به همراه پیام‌ها و وصیت‌نامه شهیدبه عنوان شاخصه‌های شهید استخراج شده است.

فرمانده سپاه فردوس از راه‌اندازی هیأ‌ت‌های اندیشه‌ورز در کنار کمیته‌های این یادواره خبر داد و تبیین کرد: اجرای گروه‌های سرود، اجرای تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، تولید محصولات هنری و ادبی، برگزاری اردو‌های راهیان‌نور، راه‌اندازی گروه‌های جهادی، تولیدات فضای مجازی و انتشار در رسانه‌ها، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی  و برگزاری مسابقا فرهنگی و ورزشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این یادواره است.

سرهنگ امانتی با اعلام اینکه یادواره شهید «محمد پارسا» روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۹ عصر با سخنرانی سردار «غلامرضا احمدی» در هیئت ابوالفضلی فردوس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانواده شهید «پارسا» تنها خانواده‌ای در استان هستند که در دوران دفاع مقدس سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار