در قالب کاروان شهدای رسانه؛

اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی از پالایشگاه آبادان بازدید کردند+ فیلم

اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی سراسر کشور در قالب کاروان شهدای رسانه از پالایشگاه نفت آبادان بازدید کردند.
کد خبر: ۶۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 06March 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) در قالب کاروان شهدای رسانه از بخش‌های مختلف پالایشگاه نفت آبادان بازدید کردند. 

به گزارش دفاع‌پرس، پالایشگاه آبادان یکی از واحد‌های مهم تولید فرآورده‌های نفتی کشور به شمار می‌رود و به دلیل نزدیکی به عراق، در طول هشت سال دفاع مقدس در عمل به میدان کارزار با دشمن بدل شد، از این رو به دلیل حملات پیاپی دشمن امکان فعال نگاه داشتن آن وجود نداشت. 

اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی از پالایشگاه آبادان بازدید کردند+ فیلم

مدیران و کارگران این واحد تولیدی، تنها قادر بودند با چیدن بشکه‌های فلزی و ماسه، از تاسیسات پالایشگاه حفاظت کنند و با تخلیه مخازن عظیم نفتی، آن‌ها را از انفجار مصون نگه دارند. 

در طول جنگ تحمیلی، کارکنان پالایشگاه آبادان با تشکیل ستاد‌های اضطراری و تقدیم صد‌ها شهید، آزاده، مفقود الاثر، جانباز و مجروح توانستند، با اتکال به عنایات خداوند تاسیسات نفتی را با ایثار جان حفظ کنند. 

کارکنان غیور پالایشگاه آبادان در طول هشت سال دفاع جانانه، حضوری مستمر داشتند و این حضور و ایثارگری را از ابتدای جنگ افروزی صدامیان تا هنگامی که دشمن پرچم تسلیم خود را در مقابل اراده رزمندگان بلند کردند، ادامه دادند و لحظه‌ای به فکر ترک شهر و پالایشگاه که آن را به دژ مستحکمی برای تدارکات رزمندگان بدل کرده بودند، نیفتادند.

 

 

پالایشگاه آبادان حملات هوایی متعددی را در طول جنگ شاهد بود تا آنجا که از ۲۵ مهرماه ۱۳۵۹ تا ۹ بهمن ماه ۱۳۶۵، این پالایشگاه ۲۳ بار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت؛ اما هر بار و با تلاش وصف‌ناپذیر کارکنان غیور آن، بازسازی شد. 

سال‌های زیادی از آن روز‌های دود و آتش و ایثار می‌گذرد، با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، پالایشگاه آبادان، گرچه زخم آن دوران را با خود دارد، اما همچون سروی بلندقامت ایستاده است و در عرصه اقتصاد کشور، نقش‌‎آفرینی می‌کند. نقش آفرینی‌ای که مرهون رشادتهاست، رشادتی برگرفته از عشق به میهن.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها