معرفی کتاب؛

«عروج عاشقانه»

کتاب«عروج عاشقانه» زندگینامه و وصیت نامه ۵۲ طلبه و روحانی شهید استان سیستان و بلوچستان که توسط«محمد هادی حیدری نسب» نگارش و تدوین شده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴ - 16May 2024

«عروج عاشقانه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب « عروج عاشقانه» زندگینامه و وصیت نامه ۵۲ طلبه و روحانی شهید استان سیستان و بلوچستان که توسط « محمد هادی حیدری نسب » به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب توسط انتشارات مطیع و در ۲۰۰ صفحه نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حجت الاسلام سید صادق حسینی طباطبایی برادر شهید از وی به عنوان قهرمان ملی شرق ایران یاد می‌کند؛ و در ابعاد شخصیتی و تلاش این شهید والا مقام از خاطرات خود چنین بیان می کند.

با اوج گیری مبارزات مردمی و گسترش نهضت امام خمینی(ره) شهید طباطبایی ضمن همراهی مردم منطقه، سخنرانی و بیانیه های امام  را که به وسیله تلفن به وی مخابره می کردند، ضبط؛ و با همکاری جمعی از مبارزان در میان مردم منتشر می‌کرد.

با گسترش حرکت انقلابی شهید طباطبایی، ساواک وی را بشدت تحت نظر و بارها مورد شکنجه و آزار قرار داد. در سال ۱۳۵۲ که گروهی از دانشجویان توسط ساواک دستگیر شده بودند، بر اساس اقرار تحت شکنجه ی یکی از آنان، ساواک به منزل، مدرسه و نیز مسجد شهید طباطبایی هجوم آورد، و ایشان را دستگیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار