مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:

میز خدمت در بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف دایر است

«شهسواری» به برنامه‌های هفته ایثار و شهادت و بزرگداشت روز شهید در کردستان اشاره کرد و گفت: از ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند میز خدمت در بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف دایر شده و همزمان ۳۰ میز حقوقی نیز در کل استان به مدت ۲ روز برای رسیدگی به مشکلات حقوقی جامعه هدف دایر است.
کد خبر: ۶۵۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ - 05March 2024

میز خدمت در بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف دایر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مهمترین رسالت بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت و صلابت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره ایستادگی، جانفشانی و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزء افتخارات ما است.

وی از تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان خبر داد و افزود: تدوین تقویم ایثار و شهادت در استان کردستان کلید خورده است و همچنین کتاب مرجعی در حوزه مقاومت و ایثار مردم کردستان در حال تدوین است که از سوی مرکز پژوهشی کردستان‌شناسی و دانشگاه کردستان در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به استان مهمترین رویداد بنیاد شهید و کردستان است، گفت: بازسازی مزار شهدا از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد در استان بود و در سفر ریاست جمهوری حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه بازسازی مزار شهدا مصوب شد.

وی ادامه داد: بازسازی گلزار‌های شهدا یکی از دغدغه‌های فرهنگی ما در بنیاد شهید است که به عنوان نماد ایثار و شهادت باید حفظ شوند لذا تصویب این رقم در سفر رئیس جمهور به بازسازی این گلزار‌ها بسیار کمک می‌کند.

شهسواری اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال را از دیگر برکات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد که این اعتبار به اشتغال کارافرینان فاقد مدرک دانشگاهی در میان جامعه هدف اختصاص پیدا می‌کند.

وی نوسازی تصاویر، تابلو‌ها و تمثال شهدا به عنوان نماد‌های ایثار و مقاومت کردستان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود این تصاویر تا شب سال نو بازسازی و نوسازی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از جمع آوری وصیت نامه تمام شهدای استان خبر داد و گفت: این مهم اقدام ارزنده‌ای در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به شهدا است.

وی از ایثار اجتماعی تا ایثار سلامت و شهدای حرم همه و همه در کردستان مصادیق دارد، اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده و این مقاومت و ایثار‌ها در استان ثبت ملی نشده است.

شهسواری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته ایثار و شهادت و بزرگداشت روز شهید در کردستان اشاره کرد و گفت: از امروز ۱۵ لغایت ۲۲ اسفند میز خدمت در بنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف دایر شده است همزمان ۳۰ میز حقوقی نیز در کل استان به مدت ۲ روز برای رسیدگی به مشکلات حقوقی جامعه هدف و افراد عادی دایر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: اجرای طرح ملی جهاد دیدار با عنوان سلام شهید در روز ۲۲ اسفند و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در منازل شهدا، برگزاری رزمایش سلامت و ویزیت رایگان جامعه هدف و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار